Kapitel 4

58 2 0
                                    

ALEX POV•

Jag sitter inne på den sjukt tråkiga matte lektionen när jag helt plötsligt får upp en notis från Twitter. Jag tar upp mobilen och kollar. 'Ollymolander följer dig nu' stod det.
'Vart ifrån har jag hört det namnet förut' tänker jag. Men mina tankar avbryts av min lärare som säger mitt namn.
"Alexandra!" Sa läraren Karin.
"Va?"
Hon suckar och ser ganska irriterad ut.
"Kan du svaret?" Frågade Karin.
"Ehm, nej" Svarade jag.
Karin öppnar sin mun för att säga något men avbryts av att klockan ringer.
Jag packar snabbt ihop mina saker och skyndar mig ut från klassrummet så att Karin inte ska hinna stoppa mig och pratade mig.
Jag går med snabba steg mot mitt skåp när jag plötsligt går in i någon och ramlar bakåt.
Jag kollar upp och ser att jag gått in i Adam. Skolans badboy.
"Se dig för hora!" Får han ur sig.
Jag reser mig snabbt upp och känner en tår rinna ner för min kind. Jag torkar snabbt bort den och går mot mitt skåp.

•Skippar till lunch•

Jag går in i matsalen och känner lukten av pyttipanna. Fyfan säger jag bara. Jag tar ett glas vatten och en macka och sätter mih vid ett tomt bord.
I matsalen är det väldigt högljut men helt plötsligt tystnar alla och kollar mot ingången. Adam.
"Vafan glor ni på!" Säger Adam och sätter sig vid ett bord med hans gäng.

Jag sitter och äter min macka när jag känner något blött och kallt rinna ner för min rygg.
Jag reser mig hastigt upp och vänder mig om.
"Vafan gör du!?" Skriker jag åt Adam som precis hällt ett glas vatten på mig.
"Oj!" Säger han och flinar.
Jag tar mitt glas vatten i handen och häller det över Adam.
"Oj! Jag råka" säger jag kaxigt och går ut därifrån.
Jag här massa "oooo" och "du blev ägd av en tjej" och massa sånt men det är väl ingen big deal liksom. Eller?

-------------------------------------------------
Hoppas ni gillade kapitlet!😊
Rösta & Kommentera!
Hare gött, Haj!👋🏼
-Törnrosa

My hero -f.s o.mWhere stories live. Discover now