Hoofdstuk 2

69 3 3
                                    

Hoofdstuk 2

Het bloed voelde ik door mijn lichaam razen en mijn wangen werden rood. Hij hoopte me nogmaals te zien. Deze zin bleef zich in mijn hoofd vele malen herhalen. Voorzichtig ontstond er een klein glimlachje op mijn gezicht. Ik keek naar de grond en automatisch hadden mijn handen zichzelf in elkaar gevouwen. David Matthews was echt de man die iedere vrouw aan haar zijde wilde hebben. Hij was knap, rijk, een gentleman, eerlijk en vooral zichzelf. Die stralende blauwe ogen leken me nog aan te kijken. Hoe ze me onderzochten en me leken bloot leken te stellen. Die ogen waar ik meteen verliefd op was geworden en die ik nooit meer te zien zou krijgen. Jane en Elizabeth keken me allebei met een grijns aan, maar wisten net zo goed als ik dat dit de laatste ontmoeting met Mr. Millionaire zou zijn.

“We gaan iets verzinnen Annabeth, dat beloven we.” Zei Jane terwijl ze me allebei een knuffel gaven.

“Ja, die man gaat van jouw worden.” Stemde Elizabeth met Jane in. Ik begon zachtjes te lachen waardoor mijn ogen automatisch kleiner werden en ik alleen de twee oude vrouwen nog kon zien.

Die avond zat ik met een bak chocolade ijs op de bank naar oude dramafilms te kijken. Ik had gehoopt dat ik me door de films beter zou gaan voelen maar uiteindelijk was het tegenovergestelde gebeurt. Met elke minuut die ik langer keek begon ik me steeds slechter te voelen. De verdriet die een vrouw voelde wanneer ze niet bij haar geliefde kon zijn. Waarom kon ik niet langer als schoonmaakster blijven werken bij Matthews Inc. Mijn prins op het witte paard was in mijn handbereik.

***

Stap voor stap kwam hij dichterbij. Zijn glanzende blauwe ogen hielden de mijne in een ijzige greep vast. Mijn rug was tegen de muur aan gedrukt en David kwam steeds dichterbij. Met één hand maakte hij het knoopje van zijn licht grijzen jasje open. Hij was nog maar een halve meter van me verwijderd en automatisch zochten mijn handen zich een weg naar mijn borstkast. Mijn vingers vlochten zich om de kraag van zijn blauwe overhemd. Voorzichtig begon ik zijn stropdas en de knoopjes van zijn overhemd los te maken. Met de laatste stap die hij zette waren onze lichamen tegen elkaar aangedrukt. Zijn handen plaatste hij naast mijn hoofd tegen de muur waardoor ik gevangen zat tussen zijn armen. Na enige gepeuter had ik zijn stropdas los gekregen en lied ik hem op de grond vallen waarna ik veder ging met de knopen zijn overhemd. David stond stil en nam alles wat ik deed in zich op. Een voor een maakte ik de knoopjes los en viel het overhemd open. Voordat ik maar een kans had om de goddelijke huid die zichtbaar was geworden aan kon raken waren mijn handen boven mijn hoofd gepind. Een gefrustreerde kreun ontstond in mijn keel en kwam smekend naar buiten. David grijnsde en boog zijn hoofd naar mijn nek om er zachte kusjes te plaatsen. Het liet mijn huid tintelig en warm aanvoelen en een aantal kreunen ontsnapte mijn mond. Zijn lippen lieten een spoor van warmte na  waarna hij ze stopte bij mijn oor.

“Ik hou van jou.”

Al hijgend werd ik wakker, het zweet stond op mijn voorhoofd en mijn ademhaling was zwaar. Lichtjes haalde ik een hand door mijn bruine haren. Ik stapte mijn bed uit en toen pas merkte ik dat mijn hele lichaam trilde. Met elke stap die ik verzette voelde ik mijn hoofdpijn verergeren. Voorzichtig liep ik naar mijn badkamer waar ik mezelf op de wc lied vallen. Mijn benen zouden het niet veel langer meer gehouden hebben. Met de weinige kracht die ik nog in mijn armen had zette ik de kraan van de douche aan. Mijn hoofd bonkte en de ruis in mijn oren hielp daar niet bij. Het slaapgebrek van de afgelopen nacht had duidelijk zijn tol geëist. Voorzichtig stond ik op en sleepte ik mezelf onder de douche. De warme stralen lieten mijn spieren ontspannen. Ik waste mijn lichaam en haar waarna ik uit de douche stapte en me klaar maakte om te vertrekken naar mijn werk.

Zoals elke andere dag stond Mevrouw Milford bij de ingang op me te wachten. Haar hoofd was hoog in de lucht gestoken en haar nagels tikte geïrriteerd op de granieten tafel, die een receptie moest voorstellen. Ik hing mijn jas op en liep naar haar toe. Voor een paar seconden bekeek ze me van boven naar beneden.

Mr. MillionaireWhere stories live. Discover now