Part 6

251 15 0
                                    

Seperti biasa,aku datang bersama Kayla.Sampai sahaja di Universiti, kelihatan sehun sedang menungguku.Dia tersenyum kearahku dan melambaikn tangannya.

Aku melambaikan tangan dan dia kemudiannya berlari anak kearah aku.Aigoo kyeopta.

"Annyeong hana yah"

"Annyeong sehun ah "

Aku dan sehun berjalan menuju ke kelas.Kami sebenarnya sekelas.Sungguh, sehun amat menghormati aku sebagai seorng wanita islam.Dia selalu menyuruh aku supaya menceritakn tentang agamaku.Aku selesa bersamanya.Hari hari aku,penuh dengan kebahagian. Walaupun berlainan agama,dia berusaha untuk memahamiku.

Kami melangkah masuk kedalam kelas.Aku duduk disebelah Yoora .

"Wuuuuu...i think somebody is in love "

Ujar yoora sambil tersengih-sengih seperti kerang busuk.Aku hanya tersenyum dan menggeleng kepala kearah Yoora.Yoora pula tak habis-habis tersengih-sengih.Sah kawan aku seorang ni.

"Shuhh diam lah "
Ujar aku semula.Yoora ketawa mengekek-ii

Kelihatan mrs song masuk kedalam kelas.

"Annyeong class..saya nak bagi awak sume assignment. Kamu semua mesti berpasangan"
Terang Mrs song.

"Hana dengan oh sehun"

Aku dengan sehun? Aku melihat muka Yoora yang sedang tertawa kecil.Keju punya kawan.

Setelah tamat kelas Mrs song,sehun pergi ke meja ku.

"Hana,apa kata hari sabtu ni awak datang rumah saya?"

Aku berfikir sejenak.emmm pergi rumah lelaki? Lelaki yang bukan muhrim.Emmm tak apalah lagipun ini untuk assignment nanti aku ajaklah sesiapa teman.Kayla ke takpun yoora.

"Okkay, awak kasi alamat awak dekat saya ya?"

Tutur aku dengan lembut.Tak akan lah hendak kasar -kasar kan?uhuk

Sehun tersenyum lebar lalu dia menulis alamat rumahnya di atas sehelai kertas lalu memberikannya kepadaku.

"Jaga elok-elok ya,jangan kasi hilang nanti awak taktahu macam mana nak pergi rumah saya"

Ujar sehun lalu menggembungkan pipinya.Alahai comelnya.

Aku hanya tersenyum kearahnya dan mengangguk.Dia kemudian mengajak aku dan Yoora rehat bersama-sama.

Kami berempat termasuk dengan Kayla rehat bersama-sama di kantin.Dia rehat bersama kami disebabkan si kawan dia minwoo tak hadir.Kesiannya sehun.Dia selalu juga mengajak aku rehat bersamanya.Bukan selalu tapi memang tiap hari tetapi aku sahaja yang menolak.Aku harus menjaga pergaulan.Harini aku terima disebabkan minwoo tak hadir kesian pula tengok dia rehat seorang diri lagipun kan ada kayla dan yoora.

Masih ada beberapa minit lagi sebelum rehat habis.Aku pergi ke perpustakaan untuk meminjam beberapa buku.Aku memang gemar membaca buku.

Aku pun berjalan menuju ke perpustakaan.Si kayla sudah masuk kelas ada kerja katanya.Yoora pula nak betulkn makeup dia la tu.

Aku memilih-milih buku yang terdapat di rak.Aku ternampak buku yang agak menarik lalu aku cuba mengambilnya namun ada orang yang turut memegang buku itu.Kami memegang buku yang sama.

Kelihatan seorang gadis bertudung litup.Manis wajahnya.Seperti muka orang melayu.

"Opsss mianhae "

Ucapku lalu melepaskan tangan aku dari buku itu .Biar sahajalah dia yang ambil.

Gadis itu tersenyum.

"Its okkay,btw awak orang melayu ke?"

Owh orang melayu rupanya.Wuhu ada jugak spesis aku dekat sini.

" ya..saya orang melayu"

Tuturku.Dia tersenyum lebar.

"Omo!!saya ada kawan!!btw nama saya Aliah fatin.Nama awak?"

Soalnya.

"Nama saya Hana Afierah.Awak panggil saya hana je"

Tuturku.

"Kita kawan eh?"

Tanyanya dengan girang.Aku tersenyum lalu mengangguk.Kelas dia rupanya hanya disebelah kelas aku sahaja.Dia juga memberikan aku nombor telefonnya.

Semenjak dari itu,aku dan dia menjadi akrab.Kami seringkali rehat bersama-sama.Taklupa juga Yoora dan Kayla.

TBC




Love from korea♡Where stories live. Discover now