Başlangıç

623 9 1
                                    

Bu e-kitap ne anlatıyor ?

Kısaca makine dilinden bahsediyorum. Makine dili hakkında bilgi herkesin bildiği şey 1 ve 0"dır.. Evet doğrudur bu dil sadece 0 ve 1 binary ikililerinin anlamlı kombinasyonlarından meydana gelmektedir. Bu nedenle, makine dilinin anlaşılması çok güçtür. Biz bu dilin adına Assembly diyelim. Standart c, pascal , basic denildiginde akla tek bir yapi gelir. Assembly'de durum boyle degildir. Doğrudan kullanilacak islemciye referans vermek gerekir. Makine dilini zor kılan da budur.. Neyse zamanla bu kafa karıştıran dilleri açıklamaya çalışacağım. Özümüze dönelim hepimiz orta öğretim zamanında ya okul projesiyle ya da hobi olarak ufak çaplı yanan lamba devresi hazırlamışızdır.  Bir proje geliştiriyoruz, elektronik devre tasarımı projesi, bu projede devremizi tasarladık ve kurduk. Bu devre ile iletişime geçip hükmetmemiz gerekiyor. Tabi devreyle iletişime geçmek için sistemimizi bir beyni olmalı bu beyin ise Mikro Denetleyicidir. Devremiz hazır, mikrodenetleyici seçildi sırada ise bu devreyi canlandırıp ruh vermekte. Bu ruh ise mikro denetleyicinin içine yükleyeceğimiz yazılımdan kodlarından başkası değildir. 

Bu e-kitabı okuyorsanız ya içeriği merak etmişsinizdir ya da bir arkadaşa bakıp çıkacaksınızdır. Merak edip elektronik hayatına atılmak isteyen arkadaşları meraklarından dolayı tebrik ederim. 

 Bu e-kitap sonunda CCS C (Yazılım Kodları) ile PIC programlamayı öğreneceğiz. Haydi başlayayım...

Bilgisayar Bilimi - PIC Programlama CCSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin