MIKRODENETLEYICILERE BIR GOZ KIRPALIM

373 1 0
                                    

Bir tüm devre üzerinde üretilen bilgisayara denir. Bir mikrodenetleyici tüm devresinde bulunan hafıza ve giriş/çıkış alt sistemleri(I/O), bu işlemlerin birçok uygulama içinde, gömülü olarak doğrudan ve tek başına, mikroişlemcilere göre çok basit kontrol amaçlı olarak kullanılmalarını sağlar. Günümüzde mikrodenetleyiciler kameralarda, cep telefonlarında, santrallerde, otomobillerde, oyuncaklarda ve aklınıza gelebilecek her türlü elektronik donanımlarda bulunur.

Mikroişlemci ile bir sistem oluştururken mikroişlemcinin bitişiğine diğer birimleri ilave ederek bir sistem oluşturmak gerekir. Bu birimlerin birbirleri ile iletişimi sağlamak içüün ise bir data bus (data yolu) gereklidir. Ayrıca her bir birim bir entegreden ibaret olduğundan maliyet artar ve tasarlanan baskı devre üzerinde yer işgaline sebep olur. Mikrodenetleyicilerde ise çevresel birimler hariç ihtiyaç duyulan tüm birimler tek bir yonga içindedir. Bunun kullanıcılara hem maliyet, hem tasarım alanı hem de programlamada pozitif bir katkı sağlayacağı açıktır.

Mikroişlemciler daha çok bilgisayar sistemleri için uygun bir elemandır. Aşırı hız gerektirmeyen ve fazla belleğe ihtiyaç duyulmayan bir kontrol sistemi için mikroişlemci kullanmak hem çok pahalı hem de programlanması zordur. Bu nedenle ihtiyaca uygun özellikte mikrodenetleyici kullanarak tüm kontrol sistemleri kolayca kontrol edilebilir. Günümüzde mikrodenetleyici üreten Mikrochip, ATMEL, INTEL, MOTOROLA gibi firmalar mikrodenetleyici üretir. Her firma kendine özgü özellikte ve model üretmektedir. Denetleyiciler tasarımına göre farklı komutlanmaktadır.

Bilgisayar Bilimi - PIC Programlama CCSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin