Mobbning

47 2 2
                                    

Mobbning... Det räcker med att bara säga just ordet "mobbning" så får i alla fall jag en sjukt jäkla stor klump i magen. Hur kan man ens tänka tanken på att säga eller göra något illa mot en person?! Eller tänker de inte, utan bara gör? Detta är två frågor jag kan ställa mig själv men aldrig få något riktigt svar på.

En annan orsak kan vara avundsjuka. Detta är nog det som jag mest blir upprörd över. Ser man någon som har svindyra skor och man själv har ett par från ICA är det ingen anledning att klanka ner eller vara avundsjuk på den ena av dem. Varför ska man trycka ner någon över huvudtaget?! Det är ju inte barnets fel att den får lite mindre eller mer i månadspeng. Föräldrarna har väl helt enkelt inte råd med mer. Alla är lika värda oavsett!
"Instead of wishing you were someone else, be proud of Who you are, you never Know whose been looking at YOU; wishing they could be you"
   

Populär.
I de flesta skolorna är eleverna uppdelade i olika grupper; populära  och de som är mindre  populära. Att vara  populär är inget att sikta mot, det är väl viktigare att du är dig själv och är den du vill. Inte som de "populära" är! Det är oftast de mindre "populära" som är utsatta för olika sorters mobbning. Just för att de inte är som de "populära" är, utan är sig själva. Självklart finns det "populära" som är sig själva också. Det är det säkert många som är. Men det är ändå de mindre "populära" som blir utsatta för mobbning och liknande. Men det finns också väldigt många som inte vågar va sig själva. Och så borde det inte vara! Man borde inte behöva vara rädd för att någon ska kränka än!
"If People are trying to bring you down it Only means that you are aboue them"

Men hur är då de "populära"? Jag vet ärligt inte. Har man mycket pengar, många kompisar, fin bil? Är man som folk tycker att man "ska vara"? Nej, är  så trött på orden populär och ska vara att jag nästan spyr! Om någon nu absolut inte slutar kränka än, då är det skönt att ha en äkta vän vid sin sida som finns där oavsett vad! För dem där taskiga typerna kan bli riktigt jobbiga. Men man får försöka tänka att de bara är avundsjuka eller mår dåligt.
"Våga vara dig själv, livet är på tok för kort för att vara någon annan".

Você leu todos os capítulos publicados.

⏰ Última atualização: Aug 04, 2015 ⏰

Adicione esta história à sua Biblioteca e seja notificado quando novos capítulos chegarem!

LivetOnde histórias criam vida. Descubra agora