Olivia staat in haar badjas voor haar grote inloopkast. "Olivia! Denk je eraan dat de gasten er al over tien minuten zijn?" zegt haar butler Ard tegen haar terwijl hij de deur van haar kamer open maakt. "Ja ja Ard, ik ben bijna klaar" zegt ze geïrriteerd terug. "Oké juffrouw" zegt Ard terug. Olivia kiest uiteindelijk een donkerblauw jurkje en bijpassend blauwe pumps. Ze borsteld nog snel haar haar en kijkt nog even in de spiegel. "Kan ermee door" denkt ze hard op.
Als ze de grote marmeren trap afloopt staat Ard al klaar bij de deur om de 'o zo belangrijke' gasten te ontvangen. Ze groet Ard en loopt direct naar de keuken waar Maria het eten aan het voor bereiden is. "Wat eten we vanavond?" vraag ik aan haar. "Olivia! Wat zie er weer mooi uit meisje" zegt ze tegen me. "Dankjewel" zeg ik met een glimlach en geef haar een knuffel. Maria gaat al bijna met pensioen en werkt al sinds ze zich kan herinneren voor haar ouders. Ze is als een oma voor haar. Olivia kijkt in de pan; tomatensoep als voorgerecht. Klinkt goed!
Als ze de grote eetzaal binnen loopt zitten haar ouders al klaar. "Olivia, je ziet er prachtig uit" zegt haar moeder. "Dankje moeder" antwoordt ze terug terwijl ze plaats neemt naast haar vader. "Gedraag je je wel vanavond Liv?" vraagt hij aan haar. "Tuurlijk vader" zegt ze terug en ze laat in haar toon blijken dat ze er eigelijk helemaal geen zin in heeft. Ze zit nu liever met haar beste vriendin Rosalie op haar kamer. Op dat moment gaat de bel en hoort ze verschillende stemmen bekakt praten. De stemmen worden steeds harder en uiteindelijk komen ze de kamer binnen. Een man in pak, the usual, een vrouw in een jurk op hakken, ook the usual, en de dochter van hen die al een paar jaar ouder is dan Olivia, ook in jurk en op hakken, wat verrassend. Iedereen groet elkaar als er nog iemand binnen komt. Een jongen van ongeveer dezelfde leeftijd als Olivia. Hij heeft een roze poloshirt aan en een beige broek. Hij stelt zich voor als Phillipe. "Wat een bobo" denkt ze bij zichzelf.
De hele avond loopt zoals ze had verwacht; het ging alleen maar over saaie business zaken. Af en toe had
ze oogcontact met Phillipe, maar ze heeft al gauw door dat hij geen kans maakt.
Als de gasten weg zijn, en Olivia eindelijk naar haar kamer mag, trekt ze meteen haar pyjama aan en doet haar lange blonde haren in een paardenstaart. Ze besluit nog een aflevering te kijken op haar laptop en valt dan in slaap.
JE LEEST
De Ontmoeting - Het verhaal van Mila en Olivia
Teen FictionDe tweeling Mila en Olivia zijn bij hun geboorte geadopteerd omdat hun ouders niet voor ze konden zorgen. Ze zijn in verschillende gezinnen geplaatst; Olivia woont met haar ouders in een rijke buurt in een villa. Mila woont in tegenstelling tot Oliv...