Pred 2 rokmi...
"Gratulujem Logan!"-povedal Thomas, keď sa stretli u transportéru.
"Ďakujem! Ozaj som takéto niečo nečakal. Takýto kariérny postup je úžasný! O tomto sa mi len snívalo... " ,horlivo rozprával Logan o svojom povýšení na post Vedúceho oddelenia Technológií.
"Túto príležitosť využijem a konečne sa dostanem k miestnosti s Kreslom!"
"No opatrne. Veď ešte si ani nebol poriadne menovaný a už chceš použiť Kreslo, ktoré má predovšetkým úlohu ovládať zbraňové systémy mesta. To ani nehovorím o medzihviezdnom pohone. "
"Neboj sa , chcem len spraviť pár zmien v rozvode energie. Nič veľké. "
Potom sa každý uberal svojim smerom. Logen išiel do oddelenia Technológií, ktoré sídlilo na západnom móle.
Boli tu samé laboratóriá, skúšobné miestnosti a skladiská. Logan mieril do laboratória číslo 5. Pracoval so skupinou vedcov na plánoch projektu, ktorý sa snažili uskutočniť. Tento projekt mal za úlohu vyriešiť otázku "nevyčerpateľného zdroja energie ".
"Zdravím všetkých." povedal Logen, keď otvoril dvere.
Všetci odzdravili a Tanner, nízky mladý chlap z dlhými gaštanovo-hnedými vlasmi, mu priniesol tablet s novinkami.
"Ďakujem, Tann! ",povedal, len čo dostal do rúk tablet a pozrel na obrazovku.
"Výborne, výborne, perfektne! Finálne rovnice sú už konečne hotové. Ako dopadli simulácie? "
"97%-ná úspešnosť ",odpovedal mu Tanner.
"Lepšie ako naposledy. Kedy mám predložiť Rade žiadosť o zrealizáciu projektu? "
"Tak o týždeň. Ešte treba nejaké úpravy ohľadom udržovacieho poľa. "
"Dobre. Tak sa dajme do riešenia toho udržovacieho poľa."
Obaja pristúpili ku ovládacej konzole.Tanner premiestnil tri ovládacie krystaly a otvoril poslednú simuláciu. Do stredu miestnosti sa spustil z otvoru v strope priehľadný panel. Rozsvietil sa a bodové osvetlenie v miestnosti zoslablo. Uvideli simuláciu pokusu o čerpanie energie z nášho časopriestoru.
"Generátor na 50-tich percentách ", oznámil hlas z reproduktorov v miestnosti. Udržovacie pole sa značne zväčšilo.
"Generátor na 80-tich percentách. Všetky hodnoty sú stabilné. "
"To je úžasné! Veď v poslednej simulácii prišlo k výbuchu už pri 30%-nom výkone!"
"Už pri 29%-nom výkone " ,opravil ho so smiechom Tanner.
"Dobre. Môžeme sa pozrieť na to udržovacie pole. "
"Jeho hlavnou vlastnosťou je rozpínanie podľa potreby. No to naše sa rozpína až priveľmi. Skúsili sme prepísať hlavný program na kontrolu poľa, no bez úspechu. "
"Takže automatické protokoly vždy zlyhajú. No tak sa to skúsi riadiť ručne" , zamyslene skonštatoval Logan.
"To radšej nájdem tú chybu, ako pritom stáť a kontrolovať to ručne. "
"Súhlas. Tiež by som nebol rád, keby na to musím dávať neustály pozor. "
Na to sa Tanner otočil a začal rozprávať do slúchadla.
"Áno, áno, rozumiem ", otočil sa späť a povedal : "treba nechať náš projekt. Rada chce Teba a mňa v operačnom.
Tak sa Logan a Tanner vybrali k transportéru. Funguje na princípe výťahu,ale aj ako transportné kruhy. Hmotu rozloží na jednotlivé molekuky a odošle ich do transportéru na mieste určenia. Tam sa poskladá hmota do pôvodnej podoby podľa vzoru uloženého v pamäti krystalov.
"Čo po nás môžu chcieť? " spýtal sa Logan.
"Asi niečo nemožné " ,zasmial sa Tanner.
Bok po boku vstúpili do priestoru brány, ktorý tvoril veľký priestor s bránou pri zadnej stene prevažne zo skla. Oproti bráne boli schody do operačného. Celé toto podlažie sídlilo v Centrálnej veži mesta.
Vystúpili po schodoch a v operačnom už čakal Moros.
"Logan. Tanner. Tu ste ",prehovoril Moros prvý.
"Zdravím. Moros ",odpovedal Logan a Tanner len kívol hlavou.
"Potrebujem sa niečo spýtať. Ako ďaleko ste stým vašim projektom? ",opýtal sa Moros.
"Asi tak vo fáze simulácií. Prečo? "odpovie Logan.
"Manaria potrebuje zbraň. Veľmi účinnú zbraň. No a vy ju vyrobíte. Skúste zbraň a váš projekt skombinovať. Ak sa vám to nepodarí, na ten projekt rovno zabudnite. Máte mesiac na uskutočnenie. Príjemný zvyšok dňa. ",dohovoril a odišiel.
Logan a Tanner zostali stáť ako soľné stĺpy.
"No to aby sme sa dali do roboty. "
"No, "rozmýšľa Tanner, "to nebude až taká ťažká úloha. Len si to skús predstaviť. Zbraň, ktorá má nevyčerpateľný zdroj energie. Nemusela by mať ani žiadny kondenzátor. Rovno zo zdroja. "
"Áno, to je dobré. Ale čo to udržovacie pole. Stále sa nám nedarí vyriešiť ten problém. " vzdychol si Logan.
"Začnime s komponentmy, ako napríklad emitory udržovacieho poľa. Potom skontrolovať treba senzory, ktoré kontrolujú hladinu exotických častíc v udržovacom poli. " navrhol Tanner.
,, A čo keby sme nastavili pevne...", predhadzovali a vyvracali jeden návrh za druhým.
***
,, Čo by sa stalo, keby vypálim a zničím tú šípku? Bolo by to oveľa jednoduchšie...", sa spýtal Caleb svojej spolupilotky Janine.
,, Šípka môže obsahovať cenné informácie. Veď som ti to už vysvetlila."
,,Ak tam nič nebude?"
,,Tak sme si spravili super výletík ,ktorý trval asi 18 hodín a budeme hovoriť na palube super historky, ktoré sa nám stali pri asi 15 hodinovom sedeni v Jumperi." , so smiechom dodala Janine.
Janine je vedec spadajúci pod vojenské velenie. Je krásna blondínka so zmyslom pre humor. Má rada akciu, a preto chcela ísť dobrovoľne na túto misiu.
,, Prečo si chcela ísť? Veď by mi pridelili dákeho vojaka, ktorý by sa nudil."
,, Lebo na palube tej šípky je možno živý Wraith. "
,, A to mi hovoríš až teraz?!", s prekvapeným výrazom na tvari pozrel na Janine.
,, Snáď sa nebojíš" , podpichla Jan.
Na to hneď Caleb hrdo poznamenal: ,, Ja ? Ja sa nebojím ničoho. "
Caleb chcel byť už ako malý vojakom. Jeho sen sa mu splnil. Teraz má 26 a stále nemá nikoho, pre koho by sa o seba bál. Preto sa bez strachu dokáže zapojiť do bitky, či už s ostatnými vojakmi alebo s inými príšerami na inej planéte.