P.o.v. Joyce
Merel en ik blijven kijken en luisteren. Ik zei een jongen staan met blond haar dat warrig omhoog staat . De andere jongen heeft bruin krullend haar. Ik zucht en draai me om naar Merel. 'Laten we weer gaan!' Zeg ik. 'Nee! Ze zijn goed!' Zegt ze. We kijken elkaar aan en kijken vervolgens naar Annie die rustig naast ons zit. 'Annie vind het niet erg!' Zegt Merel. 'Wat nou als ze ons door krijgen?' Vraag ik. 'Dat zien we dan nog wel' zegt ze. We kijken weer door het raam naar binnen. Maar opeens zijn ze weg! 'Waar zijn ze?' Vraagt Merel. We kijken rond maar zien ze nergens. Opeens springen ze voor het raam waar we doorheen staan te kijken omhoog. 'Boe!' Roepen ze. Merel en ik schrikken en doen een stap achteruit. Ik deed blijkbaar een stap te ver want ik val achteruit de vijver in waar we voor stonden. 'Omg!' Hoor ik iemand roepen voordat ik koppie onder ga. Ik zwem snel naar boven en haal adem. Het eerste wat ik zie als ik boven kom is Annie die vrolijk de vijver in springt achter me aan. 'Omg! Gaat het?' Hoor ik iemand vragen. Ik kijk in de richting van de stem en zie dat de jongens nu naast Merel staan. 'Gaat het?' Vraagt de jongen met krullen. 'Ja niets aan de hand!' Zeg ik met een glimlach. Ik kijk naar Merel en zie dat die half op de grond ligt van het lachen. De jongen met blond haar kijkt verward naar Merel en schiet vervolgens ook in de lach. De jongen met krullen steekt een hand naar me uit. 'Kom dan help ik je eruit' zegt hij. Ik pak zijn hand en hij trekt me het water uit. Ik ga naast hem staan en glimlach ongemakkelijk. We kijken samen naar de jongen met blond haar en naar Merel die op de grond liggen van het lachen.
Na een tijdje zijn Merel en de blonde jongen uitgelachen. 'Hoe heten jullie eigenlijk?' Vraagt Merel aan de jongens. 'Ik ben Luke en dat is Harry' zegt de blonde jongen. 'En jullie?' Vraagt Harry. 'Ik ben Merel en dat is Joyce' zegt Merel. Annie klimt uit de vijver. Ze zit helemaal onder het alg. 'Omg Annie!' Lacht Merel. 'Je kan haar wel wassen in het zwembad.' Zegt Luke. 'Dan is het hele zwembad vies!' Zeg ik. 'Ach joh! Die verversen we elke dag.' Zegt Harry. 'Oke cool!' Zegt Merel. 'Maar jullie hebben dus een zwembad' zegt Merel tegen Luke. En ze raakten samen in een diep gesprek. Ik ben niet zo iemand die meteen met iemand een heel gesprek kan beginnen. En Harry blijkbaar ook niet. We staan allebei een beetje awkward om ons heen te kijken. 'Dus... Kom je hier ergens vandaan?' Vraagt Harry om de stilte te verbreken tussen ons. 'Nee, Merel en ik zijn hier op vakantie. We wonen in London' zeg ik. 'Echt waar? Luke en ik ook! Gewoon als vrienden! Niet dan we verlieft zijn ofzo...' Zegt Harry. Ik lach lichtjes, 'snap ik. Merel en ik zijn gewoon beste vriendinnen. We zijn niet lesbisch ofzo...' Zeg ik. 'Luke en ik ook niet! Homo dan.' lacht hij. 'Haha ja.' lach ik.P.o.v. Merel
Ik loop met Luke en Annie naar het zwembad. Ik spring met kleren en al het water in. 'O MIJN GOD! DIT IS ZO KOUD!' krijs ik. Luke lacht. Annie springt achter me aan. Al het alg wat in haar vacht zat ligt nu in het zwembad. In een hoor ik een plons achter me. Ik kijk achterom en zie Joyce met waterplanten in der haar hangen. 'HEY!' zegt ze. Ik schiet in de lach en zie de 2 jongens op de kant staan. Ik zwaai. Ze zwaaien terug. Ik draai me terug naar Joyce en haal de plantjes uit haar haren. Annie springt het zwembad uit en schud het water van zich af. De jongens zijn nu ook nat. 'HA' lach ik. Ze halen hun schouders op en springen ook het water in. Joyce en ik krijgen een hele golf over ons heen. 'Dank jullie wel' hoest ik. Luke zwemt naar me toe en ik zwem zo snel als ik kan weg. 'kom hier!' zegt hij lachend. 'dacht het niet!' lach ik. Ik zwem zo snel als ik kan weg. Gelukkig kan ik snel zwemmen. Sneller dan hij, zo te zien. Ik zie dat Harry Joyce achterna komt. 'Merel help!' hoor ik Joyce gillen. Als ik om kijk zie ik dat Harry haar te pakken heeft. Ik zwem naar ze toe en probeer Joyce van Harry los te trekken, maar dan pakt Luke mij vast. 'Annie!!' gil ik. Annie ligt rustig op de kant te zonnen. Ze kijkt op en kijkt me met een scheef hoofd aan. 'kom!' roep ik. Ze legt haar hoofd weer neer. Ik maak een onverwachte beweging en Luke laat me los. 'ATACK!' Ik duw Luke onderwater en zwem weg. Ik voel een hand bij mijn enkel en word ook onderwater getrokken. Ik stoot me kop tegen de bodem. Ik zwem weer naar boven ik wrijf met mijn handen over mijn hoofd. Luke komt boven. 'Gaat het?' Ik knik. Ik bekijk Luke hij heeft een wit shirt aan die tegen zijn buik aan plakt. Wat vervelend. Ik zie lichte blokjes. 'Kan je het zien?' Vraagt hij. Ik kijk naar hem. 'Ja.' Hij schiet in de lach. Joyce en Harry zijn nergens meer te bekennen. Wat zijn hun aan het doen? Het zal mij allemaal maar een dikke worst wezen.
P.o.v. Joyce
Harry en ik staan in de keuken. Harry is thee en koffie aan het zetten. Ik ga aan de bar zitten en kijk rond. 'Vind je het mooi?' hoor ik Harry vragen. Ik kijk hem aan en zie hem verlegen glimlachen. 'ja' zeg ik glimlachend. Hij zet een kopje thee voor mij neer en komt met een kopje koffie naast me zitten. 'leuk huisje hebben jullie' zeg ik. 'Dankje' zegt hij. Ik neem een slok van mijn thee die toch nog wat te warm was. 'kijk uit, heet' zegt Harry droog als ik mijn tong verbrand. 'Dankje' zeg ik lachend. Harry lacht mee en drinkt zijn koffie. Hij glimlacht lief naar me. Ik bekijk zijn haren die net over zijn oren komen. Het krult mooi, maar zit ook in de war door het water. Wat er echt schattig uit ziet. Wacht Wat?!
JE LEEST
18.
FanfictionHoi dit een verhaal over 2 vriendinnen, ze houden allebei van pizza, honden, paarden en muziek. En ook over 2 vrienden, ze houden allebei van, muziek, zingen, pizza, katten en pinguïns. En op een hele mooie dag komen ze elkaar tegen. En raken met el...