Kay destandır, hikaye masal ataların bizimle konuşmasıdır. Bense Kayçı yani kay anlatan ataların sözlerini sizlere aktaran ulaştıran. Ataların sizlere söyleyecek sözleri anlatacak kayları var diyerek başlar sözlerine Kayçı.
Erçinin merkezindeki büyük meydanda 150 yıllık çınar ağacına sırtını dayar dikkatli bakışlarını karşısında ki topluluğa çevirir sesler susup başlar kendisine çevrilir nefesler tutulur ve Kayçı nın sesi duyulur bir kay dökülür dudaklarından.
Atalardan kalma bir çok kay vardır. Her Kayçı kendi üslubuyla Ataların yaşadıklarını ataların kelimeleriyle anlatır.
Gün ilerleyip ışık en fazla aydınlattığında Erçindeki yaşam meydanda birikir. Bilinir ki duyulmayan her kelime atalardan bir ders eski dünyadan bir hatıradır. ışıklar solup görüntüler seçilemez olduğunda ataların sözleri devam ederken Kayçı susar .5 gün batımı sonra kay kaldığı yerden devam edecek ataların sözleri kayçının dudaklarından dökülücektir.Erçinler de yaşamın belli bir düzeni ve her insanın yeteneklerine göre belirlenmiş bir görevi vardır.
Bebekler doğdukları an itibarı ile gözlemlenir çeşitli testlere tabi tutulur. Birinci yıldan sonra okutmanlar gün ışığı ile bebekleri alıp ışığın solmasıyla görevini bitirip evlerine dönen annelerine teslim ederler. Dört yıl iki Okutman gözetiminde beceri ve yetenekleri tespit için özel hazırlanmış oyun ve çeşitli faaliyetler içerisinde geçer.
Altıncı yıl çocuğun belirlenen yeteneğine göre eğitileceği okula başlama zamanıdır. Kitaplarda öğrendiklerini okutmanların gözetimi altında hayata geçirip yaparak öğrenirler.
10 yıl süren bu eğitimde bazı çocuklar diğerlerini zeka azim ve çalışmalarıyla geride bırakır . Arkadaşları on yılın sonunda çalışacakları yerlerde gözetmenler eşliğinde 2 yıl sürecek eğitimlerine başlarken en başarılı çocuklar Erçinlerin ve mesleklerinin yönetimi için eğitimine devam eder.
Bu az sayıdaki çocuğun eğitiminden Kayçı ve Erçin yöneticileri sorumludurErçinler Birbirini tamamlayan petekler gibidir. Her mesleğin çalışanı yöneticisi ve onunda yöneticisi vardır.
Mesleğinde en üst düzeye ulaşmış yöneticiler Erçinin yönetiminden sorumludur. Bu kişilerin sözü dinlenir kararlarına güvenilir .
Meydanda bulunan yönetim binasında yönetim kurulu 5 günde bir biraraya gelir sorunlar istek ve Şikayetler tartışılır çözüme ulaştırılır. Yeni öneriler sunulur değerlendirilir ve kararlar alınır
Bu toplantılara Eçe ünvanı verilen kadın yada Ede ünvanına sahip erkekler başkanlık eder. Kurulun başkanı görev yapamaz duruma geldiğinde kurul içinden birini başşehirdeki başkana önerir. Başkan ayrıca Kayçı nın önerisini ve kurulun önerisini alır ve yeni yöneticiyi seçer.
Ben kim miyim ?
Ben SUHARA. Bu dünyanın prensesi eski dünyanın varisiyim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
kayçı
RandomKay destandır, hikaye masal ataların bizimle konuşmasıdır. Bense Kayçı yani kay anlatan ataların sözlerini sizlere aktaran ulaştıran. Ataların sizlere söyleyecek sözleri var diyerek başlar sözlerine Kayçı. Erçinin merkezindeki büyük meydanda 150...