Vid dörren står han. han som jag kråka in i.jag vänder snabbt ner blicken i marken.efter en liten stund så mumlar jag fram vad gör du här.han är snabb på att svara jag vänder upp blicken och kollar rakt in i han s ögon.
Oscars PRO .
Jag möter hennes ögon och kan se att hon inte mår bra.hennes kinder är svarats av hennes mascara hon ser helt förstörd ut om jag ska vara ärlig.vi står och kollar på varandra en stund tills hon säger vad gör du här.när jag tänker till vad gör jag här jag har en redovisning med bandet.jag skakar på huvudet och suckar.Moas PRO.
Han bara skakade på huvet och suckade åt min fråga.jag ville säga att skaka på huvet är inget svar men som vanligt så vågade jag inte.men tillslut fik jag ett svar han sa att han ville se hur ja mår.jag var tyst en stund inan han fråga vad jag heter jag sa att jag heter Moa med en blyg röst som inte var stadig till att säga något mer.han sa att han heter Oscar men kallas för ogge.jag vänder ner blicken i marken och ser att den är våt jag kollar upp på ogge och ser att hela han är blöt. han flinar och säger märker du att det regnar sedan kollar jag på mig som är helt tor.vill du komma in och låna kläder frågade jag med en blyg röst han ger mig ett leende och säger jag tror att jag har större stolek en dig.jag skrattar till och skakar på huvet och säger men jag har en bror som är ett år äldre en mig så jag tror du kan ha hans kläder.han nickar vi gick in han fik välja kläder från min brors garderob.sedan kom frågan jag inte ville höra jag började genast att darra ogge kollade oroligt på mig och sa igen vad hände fast med en tryggare röst.jag kände att tårarna börja rinna men jag bestämde mig för att berätta.nästan när jag var klar med att berätta för ogge så såg jag en tår rinna ner för hans kind.
Ogges PRO.
När Moa berätta sin historia om Kevin kunde jag inte hålla tåren inne längre utan den åkte ner för min kind. och det enda jag kunde tänka på är att jag inte fans där för Moa när hon behövde non som stötande hen.jag hör hur Moas mobil ringer hon är snabb med att svara och jag ser hur hela hon sjunker ner.när Moa väl har lagt på så vänder hon blicken till mig och studier mitt ansikte likaså gör ja fast med hennes.när jag skulle gå hem så slog det mig att klockan var halv 12 och hennes mamma och pappa hade inte kommit en.så jag var bara tvungen att fråga när kommer dina föräldrar hon såg bort en stund men sen till baks till mig och sa att dom är borta och kommer inte hem fören nästa vecka.jag funderade en stund på om jag skulle fråga om hon ville sova hos mig en natt jag bestämde mig för att fråga.och ett svara fick jag snabbt till baka och svaret var att hon inte ville vara till ett bekymmer och jag Babar skaka på huvet kom nu så tar vi bussen.moa nicka på huvet lite blygt.
YOU ARE READING
Jag mot värden
FanfictionDena bok handlar om men tjej som heter Moa och blir mobbad av en kille som heter Kevin.men hur blir allt om när hon träfat ett band vid namn the fooo .