Hayallerinizi Çaldırmayın

68 3 0
                                    

Babası çiftlikten çiftliğe ,yarıştan yarışa koşarak atları terbiye etmeye çalışan gezgin bit at terbiyecisi idi.
Babasının işi nedeniyle çocuğun orta öğretimini kesintilere uğramıştı.

   Orta ikinci sınıftayken büyüdüğü zaman  ne olmak istedigi konusunda bir kompozisyon yazmasını istedi hocası.  Çocuk bütün gece oturup günün birinde at çiftliğine sahip olmayï hedeflediğini anlatan 7 sayfalık bir kompozisyon yazdı. Hayalini en ince ayrıntılariyla anlattı. Hatta hayalindeki 200 dönümlük çiftliğin krokisini de çizdi. Binaların,ahırların 've koşu yollarınin yerlerini gösterdi . Krokiye ,200 dönümlük arazinin üzerine oturacak 1000 metrekarelik evin ayrıntılı planını da ekledi.
      Ertesi gün hocasına sunduğu 7 sayfalık ödev, tam kalbinin sesiydi. İki gün sonra ödevi geri aldı. Kağıdın üzerinde kırmızı kalemle "0"'ve  "Dersten sonra beni gör."uyarısı vardı. Hocasının yanına gittiğinde:

"Neden'0' aldım?"

Diye sordu çocuk.

"Bu senin yaşında bir çocuk için gerçekçi olmayan bir hayal"

,dedi,hocası.
"Paran yok . Gezginci bir aileden geliyorsun . Kaynağınız yok. At çiftliği kurmak büyük para gerektirir. Önce araziyi satın alman lazım. Damızlık hayvanlar da satın alman gerekiyor. Bunu başarman imkansız.  "
    Dedi 've ekledi.
"Eğer ödevini gerçekçi  hedefler belirledikten sonra yeniden yazarsan , o zaman notunu yeniden gözden geçiririm . "
Çocuk evine döndü 've uzun uzun düşündü. Babasına danıştı.
"Oğlum"
Dedi, babası.
"Bu konuda kararını kendin vermelisin. Bu senin hyatın için oldukça önemli bir seçim! "
  Çocuk biraz düşündükten sonra  ödevini hiçbir değişiklik yapmadan Geri gotürdü hacasına.
"Siz verdiğiniz notu değiştirmeyin ....
Ben de hayallerimi......."

      O orta ikinci sınıf öğrencisi ,bugün 200 dönümlük arazi üzerindeki 1000 metre karelik evinde oturuyor. Yıllar önce yazdığı ödev şöminenin üzerinde çerçevelenmiş olarak asılı. Hikayenin en can alıcı yanı şu: Aynı öğretmen, geçen yaz 30 öğrencisini bu çiftliğe kamp kurmaya getirdi. Çiftlikten ayrılırken eski öğrencisine
"Bak ," dedi.
"Sana şimdi söylüyebilirim . Ben senin öğretmeninken , hayal hırsızıydım. O yıllarda öğrencilerimden pek çok hayal çaldım. Allahtan ki ,Sen, hayalinden vazgeçmeyecek kadar inatçıydın.  "

                     

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Aug 12, 2015 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

BAŞARI ÖYKÜLERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin