Alfabe

11.4K 133 29
                                    

Merhaba arkadaşlar, ilk önce öğrenmeye alfabeden başlayalım. Japonca'da harfler bir heceyi temsil eder. Alfabe 4'e ayrılır. Birincisi hiragana'dır. Yani Japonca'nın normal alfabesi. İkincisi katakana'dır. Katakana, Japonca'ya yabancı dillerden gelen kelimeleri yazmada kullanılır. Mesela Türkçe'ye "Spiker" kelimesi yabancı dilden gelmiştir. Mesela adınız Japonca'dan farklı bir dilde olduğu için katakana alfabesiyle yazmanız gerekir. Japonca'da böyle kelimeler hiraganadan farklı harflerle yazılır. Üçüncü alfabe Kanji'dir. Kanji'ler Çince'den gelmiştir. Kanji'ler bir kelimeyi temsil eder. Dördüncüsü Romaji'dir. Romaji japonca kelimelerin bizim kullandığımız harflerle yazılmadır. Yani latin alfabesiyle. Romaji aslında tam olarak bir alfabe değildir. Biraz uğraşınca ezberlemesi o kadar zor değil. İlk önce hiragana ve katakana ile başlayalım.
Bu arada kitabın tanıtımında da geçen ve kapaktada yer alan Umi ve İno bize yardım edecek.
Umi:
Merhaba, öncelikle Japonca'nın zor bir dil olduğunu unutun. Öğrendikçe kolay olacak, hadi başlayalım.(Kanji biraz zor olduğu için o konuya sonra giricem.) her satır bir harfin çeşitleri.

Hiragana: Katakana: Romaji: A
Hiragana: Katakana: Romaji: İ
Hiragana: Katakana: Romaji: U
Hiragana: Katakana: Romaji: E
Hiragana: Katakana: Romaji: O
Hiragana: Katakana: Romaji: KA
Hiragana: Katakana: Romaji: Kİ
Hiragana: Katakana: Romaji: KU
Hiragana: Katakana: Romaji: KE
Hiragana: Katakana: Romaji: KO
Hiragana: Katakana: Romaji: SA
Hiragana: Katakana: Romaji: SHİ
Hiragana: Katakana: Romaji: SU
Hiragana: Katakana: Romaji: SE
Hiragana: Katakana: Romaji: SO
Hiragana:       Katakana:    Romaji: TA
Hiragana:       Katakana: チ   Romaji: Tİ
Hiragana: Katakana: Romaji: TU
Hiragana: Katakana: Romaji: TE
Hiragana: Katakana: Romaji: TO       
Hiragana:       Katakana:    Romaji: NA
Hiragana:       Katakana:    Romaji: Nİ
Hiragana:       Katakana:    Romaji: NU
Hiragana:       Katakana:    Romaji: NE
Hiragana:       Katakana:    Romaji: NO   
Hiragana:       Katakana:    Romaji: HA.
Hiragana:       Katakana:    Romaji: Hİ
Hiragana:       Katakana:    Romaji: HU
Hiragana:      Katakana:     Romaji: HE
Hiragana: .    Katakana: .   Romaji: HO
Hiragana:      Katakana: .   Romaji: MA
Hiragana:.     Katakana: .   Romaji: Mİ
Hiragana: .    Katakana: .   Romaji: MU
Hiragana: .    Katakana: .   Romaji: ME
Hiragana: .    Katakana: .   Romaji: MO
Hiragana: .    Katakana: .   Romaji: YA
Hiragana: .    Katakana: .   Romaji: YU
Hiragana:      Katakana: .   Romaji: YO
Hiragana:      Katakana: .   Romaji: RA
Hiragana:     Katakana: .    Romaji: Rİ
Hiragana: .   Katakana: .    Romaji: RU
Hiragana: .   Katakana: .    Romaji: RE
Hiragana: .   Katakana: .    Romaji: RO
Hiragana: .   Katakana: .    Romaji: WA.
Hiragana: .   Katakana: .    Romaji: WO
Hiragana: .   Katakana: .    Romaji: N
Eveeeeeeeeettt...nihayett alfabee bitti, şimdi...
        <<< Bu KA harfi. Şimdi alfabe de g,z,d,b,p ile başlayan herhangi bir hece yok. 
    .   <<< Gördüğünüz gibi yine KA harfi ama dikkatli bakın, bu sefer köşesinde iki küçük çizgi var. Eğer harfin hecesi "K" ile başlıyorsa..KA,KE,KO,Kİ,KU gibi... Yanına bundaki gibi iki küçük çizgi eklerseniz GA,Gİ,GO,GE,GU olur. Mesela burdaki harfte iki küçük çizgi eklendiği için bu harf " KA" değil, "GA" olmuştur. K harfini G yapar kısaca.

.  <<< Bu harfte "SU". Eğer bunun yanına iki küçük çizgi gelirse ( ) bu harf  "ZU" olur.

Yani hepsini kısaca özetlersek... Bu iki küçük çizginin gelediği harf "K" ile başlıyorsa "K" yi " G" ye çeviriyor. " S" ile başlıyorsa "S" yi "Z" ye çeviriyor. Mesela " SU" harfinin yanına o iki çizgi gelirse "ZU" oluyor. "T" ile başlayanların T'sini "D" ye çeviriyor. Ama farklı olan birtane var eğer "H" ile başlayanların yanına o iki çizgi gelirse,  "B" oluyor. Eğer " H" ile başlayanların yanına küçük daire gelirse "P" oluyor.
>>>  ( Hİ harfi)    >>> ( dikkat ederseniz köşesinde küçük bir daire var. O yüzden bu harf (Pİ) oluyor.

Eveeeet...Hiragana ve Katakana alfabesi bitti. Bir sonraki derste artık kelimeleri öğreneceğiz ve de yavaş yavaş kanjilere başlayacağız. Bu arada japonca öğrenmenize ve tanımanız için anime izlemeye başlayabilirsiniz. Benim tavsiyem Naruto....bende asascuk adlı kullanıcının sayesinde başladım " Naruto" hakkında kitabı vardı. Hoşuma gitti izlemeye başladım...

Hoşçakalın...

Japonca DersleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin