Kniha

175 19 1
                                    

Otvorila som knihu a pohladila stránky. Milujem staré knihy. Ale zaujal ma hlavne jej názov..Vlk, ktorý prežil. A ja milujem vlkov. Keď si predstavím ich slobodný život, ich voľnosť... Určite nemajú mamu, ktorá ich vodí v trinástich za ruku do školy, určite nemajú nezvestného otca, určite nemajú priateľa svojej mamy, ktorý pije, fajčí a čo ja viem ešte. Určite nemajú brata čo chodí z piatimi naraz... určite nemajú najlepš... Nie! Nesmiem na to myslieť!

Pokrútila som hlavou a začala čítať. Nádherné zlaté písmenká boli stále lesklé, akoby tie stáročia, vôbec neboli. Hej, stáročia! Naklonila som sa nad knihu, v ruke zvierala šálok s kakaom. Odchlipla som si a potom konečne začala.

Vlk ktorý prežil

Každým má nejaké tajomstvá.
A každé tajomstvo bude raz odhalené.
Dávaj si pozor,
aby to tvoje,
neodhalil niektoo
nepovolaní.
Dávaj si pozor,
chráň svoje
tajomstvo.

H. A. Wolf

Znova som si odchlipla z kakaa. Utrela som si ruky do nohavíc, aby som nezašpinila knihu a otočila stránku. A na nej stálo:

Príbeh vlka, ktorý prežil

Kedysi dávno, žil jeden vlk a jedno dievča. Vzťah medzi vlkom a človekom bol ohromný, až raz... Človek sa dokázal premeniť na vlka a vlk na človeka. Tak vznikla svorka vlkov, skupina ľudí, ako kedy chceli. Žiaden vlk neopustil svorku, žiaden človek neopustil skupinu. Až dokým... On a ona, najlepší priatelia. Objaja zo svorky, obaja zo skupiny. On miloval ľudský život, ona zasa vlčí. On sa zamiloval do obyčajného človeka, ona do obyčajného vlka. To bolo ich tajomstvo. Ale všetko sa prezradilo, vyčlenili ich zo svorky, zo skupiny a museli žiť život aký si vybrali. On ľudský a ona vlčí.

Znova koniec. Odchlipla som si z kakaa ale na utieranie rúk som kašľala. Rýchlo som otočila stranu, takmer som ju roztrhla.

Vlk, ktorý prežil.Where stories live. Discover now