[Chapter 1]

45 1 0
                                    

"Lektioner börjar snart !" Säger en tjej jag aldrig träffat. Hon är väll bara artigt efter som jag är ny. Men .. Hur visste hon.. Strunt samma. Jag är Ashley, har precis börjat på en ny skola i Newyork, lämnat Staden då mina käraste Ägodelar lämnade mig för sista gången . Mina föreldrar. Dem Dog i en bilolycka , någon som var berusad körde rätt in i deras bil. Dem dog på direkten. Dem slapp iallafall lida. Hur kan jag säga så ? Dem är mina föreldrar! Dem borde inte dött! Jag känner hur en tår sakta rinner längst min kind och landar på mig tröja. Lektionen måste redan börjat!! Fan också !

Jag springer genom korridoren . Men ... Vart ska jag ?
Jag ser en lärare och frågar vart jag ska .

"Hej jag heter Ashley ! Jag är ny här men vet inte riktigt vart jag ska ? " Säger jag lite nervöst , men får fram ett litet leende . "Du ska till klassrummet som heter "Gates" säger hon. Det säger mig ingenting .

***

Jag hittar ett klassrum som de står "Gates" utanför , så jag antar att de är här ( självklart är det det lol.)

***
När jag öppnar dörren så vänds alla blickar åt mitt håll men min blick stannar på något , Två gyllene gula ögon , halv blont hår, muskulös. ( ser ut som om har har muskler iallafall) "hallå? " Hör jag någon säga , läraren. " Oj ursäkta förlåt att jag kom försent då då" Sa jag med lite kaxig ton. Ugh jag vill bara hem igen . "Det finns en ledig plats brevid... Ash" så gå ditt och sätt dig ner så vi kan börja." Okej han är ju vänlig..? Han frågar inte ens vad hans nya elev heter hmm .. Ja de kanske är så här i New york.. (Suck) Jag går och sätter mig vid killen som tydligen heter "Ash". "Hej" hör jag en en röst viska i mitt öra . vilket får mig att rysa till lite . " Hej " säger jag tillbaks med ett litet leende . " Jag heter Ash , ditt namn ?" " Ashley " säger jag och tittar honom i ögonen . Herre gud! jag märker att jag rodnar och tittar åt ett annat håll . jag hör hur han fnissar bakom mig .

***

Den där tjejen... hon som visste att jag skulle hit. jag tittar mig runt om i klass rummet. Min blick stannar på en tjej med blont långt hår och blå iskalla ögon . Hon ser på mig och flinar . Jag ger henne en underlig blick sen vänder jag mig om och fortsätter skriva.

***

Lektionen är slut. Vart ska jag nu ? jag känner en kall hand på min högra Axel. "Ash.." tänkte jag . "Du ser lite vilse ut , vet du inte vart du ska ?" frågar han och blinkar med ena ögat mot mig . " Faktiskt ja .." säger jag lite skamset . " Det är lunch nu .. så jag visar dig ditt " vi går genom korridoren med sen i slutet är där en dubbel dörr med ett fönster på var. Pinsamt.. matsalen var rakt framför mig .. han måste skrattat åt mig . När vi kommer in är där fult med folk . Ash går i väg till sina polare och sätter säg ed dem .ska han inte äta ? aja jag är utsvulten ! Det är spagetti med köttfärs sås idag . Men jag gillar inte köttfärs sås så tar bara spagetti . hihi . Hoppas det finns ketchup då. Så klart inte (suck ) Aja det är i alla fall mat . Jag letar efter en plats . men jag vet inte var jag ska sitta ... Så jag sätter mig bara på ett ensamt bord . jag hör hur fotsteg närmar säg .

***

"Tjena tjejen kan jag sätta mig här ?" säger en kille med brunblont hår och mörkblå ögon som står rakt framför mig med stora ögon . jag ser hur han granskar min kropp. "Visst" säger jag lite tyst, men så att det hörs. " Jag är David ? och vad kan en sådan söt tjej som du heta ? Em...kallade han mig söt .. Äsch whatever.. "Ashley " säger jag med ett litet leende. "Så.. vill du ta en rund tur runt skolan med mig ?"säger han och ler brett. "Okej "säger jag och besvarar hans leende . Jag äter snabbt upp min mat och dukar av. jag ser att han väntar på mig vid dubbel dörrarna . Han är ganska söt .. Jag fnissar r mig själv, och börjar gå mot honom. " Damerna först" säger han och öppnade dörrarna åt mig " Man tackar" Jag ler för mig själv . Plötsligt tar han ett hårt grepp om min handled "AJ!" skriker jag till! Han reagerar inte han bara börjar gå fortare . Vi gick igenom en dörr . Nu är jag upptryckt mot vägen !? Han drar upp min arm och pressar sina läppar mot mina. "SLUTA! skriker jag ! "Tyst innan jag slår dig jävla HORA!!" Jag känner hur tårarna börjar rinna längs med mina kinder . "Sluta.." viskar jag. Jag hör hur någon kommer in i rummet . Någon puttar bort David! "Rör du henne igen så dödar jag dig !" Ash ? hur.. ? " HAHAHA jag är inte rädd för dig Ash" och ett elakt flin letar sig fram på Davids läppar "Det borde du !" säger Ash och slår han rätt i magen ! Jag tittar skräckslaget på båda två . Jag ser hur David går ut ur rummet ."Din lilla hora.." säger han till mig innan han går ut. Ash stänger dörren " Är du okej ?" frågar han mig . " Ja tror det ..." säger jag och känner hur en ensam tår rinner ner min kind . Jag springer fram till Ash och ger han en kram. Han blir först förvånad men sen besvarar han kramen. " Tack vare dig så är jag okej sa jag och tittade upp och log mot honom , Sedan la jag huvudet på hans bröst. " Vi borde gå till nästa lektion" jag orkar inte .. men jag måste . " Okej säger jag och vi går ut ur rummet.

Första kapitlet av min andra Bok !! hoppas Ni orkar Läsa .. Tror Kapitlet blev ganska långt ! Men i min andra bok var dem jätte korta så ville ändra det :)

~Bad love~Where stories live. Discover now