* Uyandım. Beni uyandıran neydi? Son hatırladığım bir kitap okumakta olduğumdu. Yatağıma uzanmış bir halde kitap okuyordum. Adı neydi? Tamam, hatırladım: Mavi Tüy! En sevdiğim kitaptı. Kitapta okuduğum ve üzerinde düşündüğüm son cümle şuydu: "Bu dünya ve üzerindeki her şey yanılsamadır."
Yatağımdaydım ama kitap yanımda yoktu. Her şeyi net hatırlıyorum, kitabın ağırlığını, altını çizdiğim cümleleri, hatta sırtüstü yatarak kitap okumanın verdiği rahatsızlığı...
* Uyandım. Yatağımdayım. Elimde, uyumadan önce okuduğum kitap var, adı Mavi Tüy. Yanılsamalar ile ilgili bir cümleyi okurken içim geçmiş ve uyuyakalmışım. Rüyamda şimdiki yaşadığım zamanı rüya zannettiğimi görüyordum. Kitabımı okuduğumdan emindim ama kitabım yoktu. Sanki başka bir boyuta geçmiştim.
Işığı söndürdüm. Rüyanın tesiri ile kafam karışmış bir halde uyumaya çalışıyorum...
* Uyandım. Işık yanıyordu oysa rüyamda, ışığı kapattığımı görmüştüm. Ama o rüyaydı bu ise gerçek. Sanırım kendimi kandırıyorum. Rüyadan uyandığımı gördüğüm bir rüya görmüştüm.
"Bu dünya ve üzerindeki her şey bir yanılsamadır." Kafamda sadece bu cümle dönüp duruyor. Gerçek olan hangisi, uyandığım rüya mı, yoksa şu anda gördüğüm rüya mı?
Of! Sanırım çıldırıyorum. Uyansam da bu rüya bir an önce bitse.
* Uyandım. Hele şükür. Neredeyse akıl sağlığımdan şüphe edecektim, neyse ki uyandım. Oh! Işıkta kapalı, gerçeğe döndüm. Bağırarak "gerçeğe döndüm" diye tekrarladım.
"Gerçek inanmak istediğimiz yanılsamadır." dedi göremediğim birisi.
Sıçrayarak yataktan fırladım ve ışığı açtım. Odada kimse yoktu, yorgun zihnimin bir aldatmacası olarak kabul ettiğim bu olayı daha fazla uzatmamaya karar verdim. Arkamdan bir ses "bildiğin her şey yanlış olabilir" dedi.
Hışımla arkamı döndüm ve orada, aynada en kötü kâbusumla karşılaştım. Aynada bana ait olması gereken bir yansıma vardı. Bana ait olması gereken diyorum çünkü yansımam benden bağımsız hareket ediyordu. Kendimden geçmişim...
* Uyandım. Doğruca aynaya baktım. Rüyamdaki yansımam bana ait değil mi diye kontrol ettim. Bana aitti ve umarım öyle kalırdı! Kitabım elimdeydi, açık olan sayfasında gözüme şu cümle takıldı:
"En basit sorular, en derin olanlardır."
En basit soru:
Gerçek nedir?
Artık uyumak istemiyorum!
Ya UYANIRSAM!!!
-BİTTİ-
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Uyanmak (SY)
Short StoryHiç gerçek olduğuna inandığınız bir rüya gördünüz mü? 2003 yılında yazdığım kısa hikaye. Lütfen bir kaç defa okuyunuz.