♦Kendinin efendisi olmayan hiçkimse özgür değildir.
-------
Çoık katlı büyük bir mağzanın patronu, mağazayı gezerken işe yeni aldığı bir satıcının müşteriyle konuşmasını izle. Müşteri, satıcıya sorar:
-Sizde küçük boy olta var mı ?
Satıcı:
-Var efendim.yalnız siz dağın eteğindeki göle gidecekseniz, hem küçük boy hemde büyük boy olta almanız gerekir. Çünkü balıklar bazen kuzey tarafa bazen de güney tarafında yoğunlaşırlar. Eliniz boş dönmek istemiyorsanız hem kuzey tarafı için hem de güney tarafı için olta takımı almanız gerekir.
Müşteri:
-İkisini de alayım o zaman.
Satıcı:
-Efendim, sizin balıkcı çizmeniz var mı ? Eğer yoksa gölden eve eliniz boş dönersiniz. Çünkü balıklara yaklaşabilmek için suyun içine gimeniz gerekir.Özellikle güney tarafında sığ suya girmeden balık avlamak imkansızdır.
Müşteri:
-Peki bir çizme de alayım o zaman.
Satıcı devam eder:
-Efendim,diyelim ki gölün güney kıyısında uğraştınız balık yok, kuzey kıyısında uğraştınız balık yok. Balıklar gölün ortasında, ne yapacaksınız? Elinizde olta takımları eve boş mu döneceksiniz? Arkadaşalrınız güler size. Sizin bir tane de balıkcı sandalı almanız gerek.
Müşteri düşünür, hakikatten eli boş dönerse arkadaşalrı onunla alay eder.
Müşteri:
-Tamam,bir tane de balıkçı sandalı alayım.
Satıcı:
-Efendim, sandalı alıyorsunuz,peki römorkunuz var mı ? Nasıl götüreceksiniz sandalı ? Bakın alacagınız sandal için uygun römork bu.
Müşteri düşünür, römork olmadan sandal göle ulaşmaz:
-Tamam, römorkuda alıyorum.
Satıcı:
-Efendim, arabanız cip mi yoksa klasik binek tip mi ?
Müşteri cevap verir:
-Binek ipi bir arabam var.
Satıcı:
-Eendim, bu sandal römorku çekmek için sizin bir de cipe ihityacınız olacak. Bakın burada bu sandal römorkunu çekmek için özel aparatları olan bir cip var.
Müşteri:
-Peki, o zaman onu da alayım.
Mağazanın patronu büyük bir hayranlık içinde gizlice izlediği yerden çıkmış, satıcıya sarılmış:
-Sen müthiş bir satıcısın. Müşterimiz sadece bir olta alacaktı, sen ona iki olta takımı, bir çift çizme, bir sandal, bir römork ve bir cip sattın.
Satıcı biraz yüzü asık şekilde:
-Efendim, siz müdehale etmeseydiniz ona bir de göl kenarında ev satacaktım. Üstelik müşterimiz olta istemiyordu, eşinin baş ağrısı için hap arıyordu. Ben de ona güzel bir hafta sonu geçirmesi için balığa çıkmasını önerdim!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BAŞARI ÖYKÜLERİ
SonstigesZihin neyi alıyor ve neye inanıyorsa onu başarabilirsin. DR. NAPOLEON HILL