Hoofdstuk 2 - Rondleiding

32 3 1
                                    

Wanneer ik uit de bus stap is het zo hard aan het regenen dat iedereen naar binnen rent. Waarom ben ik niet gewoon met mijn ma mee geweest toen ze mij kwam inschrijven? Nu moet ik helemaal alleen de directeur zien te vinden.

Oké Lynn je kan dit. Spreek gewoon iemand aan en vraag de weg. Ik kijk om me heen en zie een meisje van Claire haar leeftijd naar binnen lopen. Ik stap naar haar toe. "Sorry, ik ben nieuw hier, weet jij soms het kanto..."

"Sorry, geen tijd. Ik ben al te laat."

"Te laat?"

"Ja, de les gaat zo beginnen."

Ik kijk op mijn horloge. "Je hebt nog meer dan vijf minuten."

"Ja maar ik heb les op de bovenste verdieping, dus ga ik sowieso te laat komen. Daag." En ze loopt weg.

"Ja maar!"

Ze hoort mij al niet meer. Oké dat ging niet al te best. Ondertussen loopt er bijna niemand meer op het plein en ben ik drijfnat. Uiteindelijk stap ik op een jongen af die er modern gekleed uitziet en traag naar binnen stapt alsof  het hem niet kan schelen dat het regent.

"Sorry, hey, ik ben Lynn en ik ben nieuw hier. Weet jij waar ik het kantoor van de directeur kan vinden?"

"Ja, je gaat door die deur." En hij wijst naar een deur aan de andere kant van het plein, "Je volgt de gang en op het einde ga je naar links. Dan zoek je de deur met 'Directeur' erop"

"Dank u wel."

"Graag gedaan."

Ik begin te lopen. Wat is deze school groot. Er zijn zeker vier blokken waarvan twee met drie verdiepingen. Volgens mijn ma hebben ze hier ook een zwemteam, daar ga ik mij zeker voor aanmelden.

Uiteindelijk bereik ik drijfnat het kantoor van de directeur. Ik klop aan, nu kan ik niet meer terug.

"Binnen"

Ik open de deur en zie een man van rond de dertig achter een bureau zitten. Totaal niet het beeld dat ik heb van een schooldirecteur.

"Euh, hallo, ik ben Lynn."

"Ah Lynn, welkom op onze school, ga zitten."

Als ik net zit begint de directeur weer te spreken: "Zozo, spannend hé een nieuwe school."

"Ja best wel."

"Maak je maar geen zorgen. Ik moest vroeger ook dikwijls van school veranderen omdat mijn ouders naar bijna elk land in Europa werden overgeplaatst. Ik weet dus ook als geen ander hoe het is om van school te veranderen. Daarom heb ik je in 5LWEa geplaatst. Dit blijft tussen ons maar dat is de minst herrie schoppende klas van 5LWE."

"oké."

"ik heb in jou dossier gelezen dat jij op je vorige school een zwemkampioene was?"

"Ja, het is daarom dat ik voor deze school gekozen heb omdat ik op de website had gelezen dat jullie een zwembad hebben."

"Ja, dat is een van de vele sportfaciliteiten hier op SLW. Naast zwemmen hebben we ook een eigen voetbal-, dans-, basketbal-, schaats-, loop- en triatlonteam. Wij zien onze school dan ook als een plaats waar leerlingen die meerdere talenten hebben ook kunnen uitblinken in al deze talenten en niet moeten kiezen voor één. Daarom zijn we ook de enige school in België waar de leerlingen zelf hun lessenrooster kunnen samenstellen. Naast de verplichte vakken dan."

"En hoe ziet mijn rooster eruit?" vraag ik nieuwsgierig.

"Je begint eerst met een voorlopig lessenrooster. We weten namelijk nog niet voor welke bijvakken je je wilt inschrijven", hij geeft mij een brochure waarin alle verschillende vakken staan, "ik zou graag tegen deze middag willen weten welke vakken je aanspreken. Zeg er ook wel direct bij hoeveel uur je ze wilt hebben. Je moet in totaal drieëndertig uur bekomen. Zoals je kan zien", en hij wijst in het boekje, "heb je bij een aantal verplichte vakken een keuze tussen het aantal uur. Bijvoorbeeld bij wiskunde kan je kiezen tussen vier, zes, of acht. Kies wel verstandig want bij alle bijvakken die je kiest, zal je ook een examen moeten afleggen. Het zijn dus geen vakken die je gewoon volgt om minder in de les te zitten. Ook deze vakken bepalen je hele leven. Ga er dus niet te licht over."

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 03, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

OprechtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu