2.Bölüm

136 9 3
                                    

Allâh'u teâlâ bizleri okadar çok seviyorki sağ tarafımızdaki melekler yapmış olduğumuz iyilikleri sevapları anında yazıyor. Solumuzdaki melekler ise belki hatalarından tövbe ederler diyerek belirli bit vakte kadar bekletiyor. Hoş biz aciz kullarda bunun Allâh'u tealanın bizleri nekadar sevdiğini anlayamıyoruz.

Kibirleniyoruz kendimizi yükseklerde görüyoruz, sanki hiç ölmeyecekmişiz, hesaba çekilmeyecekmişiz gibi. Halbuki dünya fani ölüm çok ani biraz da kulluk edebilsek neolur yani, ama nefsimize okadar köle olmuşuzki Allâh'u tealanın bizi sevmesinden geçtik biz başta kendimizi sevemiyoruz, düşünemiyoruz.

Bunun en iyi örneğide Rasûlullah s.a.s şöyle anlatıyor:
İnsan oğlu şu misaldedir. Hani karanlık bir yerde ateş yakarsınızda nerede uçan kaçan börtü böcek var ışık var diye ateşte yanacaklarını düşünmeden ateşe doğru gelirler ya, ben onları yanmasınlar diye ateşten uzak tutmaya çalıştıkça onlar ille biz yanacağız diye ateşe doğru geliyorlar diye buyurdu.

İşte biz insan oğluda aynen böyleyiz Rasûlullah bize kurtulma yönlerinide cennete giden yollarıda gösterdi ama bizler illede yanacağız diye elimizden geleni yapıyoruz.

Sevdiğim hocalarımdan biri birgün bana şöyle buyurdu:
Be mübarek devir öyle bir devir olduki cennet bedava, cehennem ise parayla, namaz kılarsın, kur'an ı kerim okursun gülümseyerek sadaka vermiş olursun bunlar bedava.
İçki içersin, zina yaparsın,kumar oynarsın vs hrpside parayla.
Çok dığru bence gelin ey müslüman kardeşlerim siz bedava cenneti alın....

ACİZ KULLARIZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin