"Cayoo.. Cayoo... Hwaiting!!! EXO! EXO! EXO!"Sorak Bora memberi semangat kepada Oppanya dan juga rakan-rakan yang lain.Petang-petang begini, memang menjadi rutin Bora melihat EXO yang terdiri daripada 12 ahli bermain basketball di Han River. Dia akan menjadi pasukan sorak tidak bertauliah disitu. Kadang-kadang group SISTAR ada juga datang menolong menyumbang suara bersorak bersama, tapi hari ni semuanya sibuk.. Tinggal lah Bora seekor.. Hehehe.. Namun begitu, Bora seorang sahaja sudah seperti 10 orang bersorak..
EXO, terbahagi kepada dua kumpulan iaitu EXO-K dan EXO-M. Namun tiada beza pun itu semua kerana mereka adala satu.. Macam slogan mereka "WE ARE ONE".. Kan!! Kumpulan mereka terdiri daripada 12 orang lelaki iaitu Suho(19) sebagai ketua,D.O(18),Baekhyun(18), Chanyeol(18),Kai (16),Sehun(16) mereka berenam ini mewakili EXO-K. Kris(19), Xiumin(19), Luhan(19), Chen(17), Lay(18), Tao(16) meraka berenam ini pula mewakili EXO-M.
Bagi Bora pula, dia adalah ahli kumpulan SISTAR. SISTAR terdiri daripada 4 ahli iaitu dirinya sendiri,Hyolyn,Dasom dan juga Soyu. Keempat-empatnya berumur 18 tahun.
Kedua-dua kumpulan ini bersekolah di sekolah yang sama. Di sekolah mereka bukan sahaja ada dua kumpulan itu, tetapi banyak lagi kumpulan yang ditubuhkan. Al maklumlah sekolah untuk mereka yang berbakat dalam bidang seni.
"Haha... Bora nak air!!"Chanyeol meminta air setelah penat bermain tadi. Memang letih tambah-tambah lagi bermain bersama Luhan. Punya lah laju si rusa tu lari. Baru dia pegang bola, lantun-lantun 3 kali.... Hilang!!! Tengok-tengok ada dekat tangan Luhan."Nah... Ni tuala sekali..."Bora menghulurkan botol air dan juga sehelai tuala.
Chanyeol mengambil tuala dahulu, botol air diletak di sebelah bangkunya.Chanyeol mengelap peluh yang merenet dimuka. Sinaran matahari petang yang terik, membuat kulit Chanyeol yang putih menjadi kemerah-merahan. Tapi kalau Kai....... Faham-faham la, putih dia macam mana........ Kekekekek...
"Haha... Tadi kau kena marah dengan Oppa-oppa kau..?"Tanya Chanyeol sambil tersenyum.
"Ar... ark bukan setakat marah. Dia orang siap sediakan periuk besar lagi. Nak gulai aku dalam tu..."Cerita Bora dengan tangan-tangannya sekali naik menunjukkan betapa besarnya periuk itu. Memang tadi masa balik rumah, memang satu taman dia kena kejar dengan kedua-dua Oppanya itu.
"Haha... Tu lah kau!! Tipu dia orang buat apa... Tadi Suho Hyung bagi tahu aku... Yang D.O tak bukak apron masa sampai sekolah tadi."Kata Chanyeol sambil tangannya mencapai botol air. Dia melanggah botol itu... Namun..... Air tak juga turun-turun.....
"Ha... biar.. Padan muka!!... Tadi mengamuk paling teruk D.O Oppa lah... Dia yang tak perasan... salahkan orang pulak..."balas Bora.
"Haha... Wey jom teman aku pergi beli air dekat mesin layan diri kejap..."Ajak Chanyeol. Dia meletak kembali botol air yang dilanggahnya tadi di bangku.
"Asal pulak... Tak cukup ke air dalam botol tu..."Tanya Bora hairan.
"Tak... sebab kau bagi aku botol kosong ja..."Jawab Chanyeol selamba, dia menarik lengan Bora supaya mengikutinya. Bora hanya menurut, dia tersenyum apabila melihat tangannya berada digenggaman Chanyeol.
Al maklumlah yang sebenarnya Chanyeol ni crush Bora. Chanyeol langsung tak tahu, biarlah hanya dia sahaja yang tahu... Cinta dalam hatilah kata kan... Choihhh!
Semasa berjalan Bora terfikir macam mana air dalam botol Chanyeol tu boleh kosong.Mmmmmm... Namun tiba-tiba dia menepuk dahi... Memanglah kosong sebab dia sendiri yang minum tadi... Penat sorak punya pasal sampai botol air orang lain dia sapu bersih...Hahaha... Lupa pulak... Kesian Chanyeol!!
. . . .Chanyeol dan Bora berdiri dihadapan mesin layan diri. Mereka berdua termenung di hadapan mesin itu. Chanyeol tengok Bora. Bora tengok Chanyeol... Lepas tu Chanyeol tengok Bora balik... Benda samalah duduk berulang..
"Haha... Bora kau ada duit syiling tak?"Tanya Chanyeol setelah bosan dengan aksi tengok-menengok... Naik juling mata dia...
"Tak... Aku tak bawak.."Jawab Bora sambil dia mengaru kepalanya yang tidak gatal. Haihh! Nak minum mintak dekat orang pula..
"Kau ni.. cakap lah kedekut...!! Mmm.. Tak payah dok garu lah kepala tu, nanti bertabur kutu.. Haha"Sakat Chanyeol.
Bora hanya membalas dengan cebikan.Amboi mulut Chanyeol!!! Dengan kaki sama jeee... Tak ada beza..."Kau tak bawak duit ke?"Tanya Bora pulak kepada Chanyeol.
"Bawak... Tapi ni ha... Kau rasa cukup tak?"Chanyeol menunjukkan not 10000 won kepada Bora.
Terjegil mata Bora melihat not 10000 won. Huish...
"Kau gila apa... Banyak tuuuu... Aku takut nanti masa kau masukkan not 10000 won tu dalam mesin.. Tiba-tiba mesin ni keluarkan kaki dengan tangan dia... Lempang kita dua dekat sini. Habis tu dia cakap, 'Aku tak de duit balance nak bagi lah!!'... Ha mcam mana tu??"Kata Bora dengan serius. Tangannya menunjuk aksi penampar."Haha Kan!!!! Tapi kan kau tak rasa ke... Macam penipuan je apa yang kau cakap tadi tu..."Balas Chanyeol sambil jarinya mengusap-ngusap dagu. Seolah-olah berfikir.. Macam lah ada janggut panjang...
Eh, Chanyeol sedar sikit awak tu..telinga ja panjang bukan janggut...
Hehehe... Jahat penulis ni kan!!!"Ish... Kau ni... Tu contoh... Apa yang terjadi kalau kau masukkan..."
Baru Chanyeol ingin membalas kenyataan Bora. Seorang Ajjushi menyampuk"Anak... berdua! Nak beli ke tidak... Kami semua ni dah berkurun tunggu.. "Tegur Ajusshi itu sambil tangannya menujuk baris panjang di belakangnya. Amboi Ajusshi agak-agaklah berkurun pun!!
"Tah... cepat lah weyyyy!!"Sampuk orang yang dibelakang Ajusshi itu.Seorang lelaki. Rupanya seiras Baekhyun. Tapi apabila tengok lagi sekali macam bukan jeee... Sapa tu???? Teka lah sendiri... (Bagi jawapan dekat ruangan komen)
"Cepatlah...."Kata seorang perempuan dibelakang pulak. Wah muka dia ni pulak...... Macam iras Baekhyun juga... Tapi lebih kepada Omma-ommalah sebab Nampak tua... Wah asal yang beratur semua muka macam Baekhyun niiiii.... Family dia ke ni????
"Haha... Tak pe Ajusshi... Silakan! Silakan! Mianne... semua.. Kami dua saja bersembang dekat sini.. Sejuk je rasa...."Jawab Chanyeol sambil membuat bow. Begitu jugak dengan Bora. Chanyeol menarik tangan Bora meninggalkan tempat itu.
Semua orang yang berbaris terkejut dengan kenyataan Chanyeol dan mereka berkata serentak...
"Boooooo....."
Alahai macam-macam dua sahabat ni... Bora dan Chanyeol ketawa tak henti-henti dari mesin layan diri tadi sampailah ke gelanggang basket ball sampai senak perut dibuatnya. Ahli EXO yang lain memandang hairan.Dah kenapa beruk dua ekor ni... Ekor hilang ke?? Tanya mereka difikiran masing-masing...
"Korang ni apahal?"Tanya semua serentak."Tadi....."Belum sempat Bora bercerita seseorang menegur.
. . . ."Annyeong korang... Happy je!"Tegur satu suara dibelakang Chanyeol dan Bora.
"Ehhh.. Annyeong Jiyeon.."Sapa Chanyeol sambil tersenyum lebar. Seronok betul mamat ni!!
"Annyeong..."Sapa ahli EXO yang lain.
Bora pula membuat muka bosan. Memang sudah dia agak suara siapa yang menegur tadi tidak perlu dia mengalih wajahnya.Xiumin pula hanya tersengih apabila melihat wajah Bora yang masam. Kalau nak dibandingkan saengnya dengan Pontianak. Memang sama sekarang ni.. Sudah dia agak saengnya itu memang tidak menyukai Jiyeon. Sebabnya... Biarlah hanya saengnya sahaja tahu... Tidak mahu dia mencampuri hal-hal orang perempuan. Kang nanti dia masuk campur, memang kena tolak, darab, bahagilah jawabnya dengan Bora.
Hohoho kenapa agaknya, Bora tidak menyukai Jiyeon. Apakah sebabnya??? Mmmmmm....
TBC
YOU ARE READING
♡♡ Mr.Virus Don't Go ♡♡ [Malay]
FanfictionSharing is Caring, Caring is Loving, Loving is Amazing ★★★★★★★★★★★★★★★★ Yoon Bora, seorang gadis simple, gila-gila namun pada masa yang sama mempunyai sikap yang senang untuk dijadikan sahabat iaitu senang menolong orang, tapi satu ja masalah Yoon...