*Bild på alex*
*Minnas perspektiv*den är första dagen i skolan efter sommarlovet och jag har på mig ett par ljus blåa short och en svart crop top med spets och höga strumpor som är svarta och mina vita nike air force och sen en svart röd rutig skjorta knuten runt midjan..
jag ska precis gå mot mitt klassrum och känner att jag går in i någon..när jag tittar upp så ser jag att jag gick in i Alex som går i tvåan han flinar bara och hjälper mig upp!
"flytta på dig ditt arsle,säger jag"
"vadå de va ju du som gick in i mig bara för att du kollade ner i din mobil hela tiden,svarar han"
hela den dagen gick skitdåligt förutom att jag fick en söt killes snap och nummer han hette Jacob och hade mörkbrunt hår med mörkbruna ögon.
*dagen efter*
*Minnas perspektiv*
Jag vaknade av ljuset mot ansiktet och sedan kollade jag klockan. klockan va redan 08.00 men jag började inte förens 12.25 så jag behövde inte stressa. jag tog på min svarta långärmade croptop och sen min svart röd rutiga kjol och mina svarta halvt genomskinlig höga strumpor och mina svarta unif hellbounds! sen gick jag in på toan och sminkade mig och sen så gick jag ner för trappan och käkade frukost.. sen tog jag bussen in till stan.
*några timmar senare*
Jag e tillbaka från stan och klockan är bara 11.21 så jag sätter mig vid tvn en stund tills de är dax att åka till skolan.
när jag väl är framme vid skolan så går jag till mitt skåp å kollar vad jag har först sen så går jag t lektionen som jag ska ha..
efter lektionen tar jag sällskap med Maya till lunchen... även om de blir en väldigt sen lunch.
"men du kan inte vi hitta på något idag, sa Maya?"
efter ett tags snackande så känner jag en hand på min axel så jag ställer mig upp och vänder mig om,sen så ser jag att de är Alex.
"hej, säger han"
"va vill du Alex?"
"snacka vad annars?,sa han"
"ska vi gå in på toan å snacka då?,sa jag"
"aa de kan vi göra,sa han"
när vi väl kommit in på toan så puttar jag till honom han av ren reflex så sätter han sig ner på toastolen ! jag frågade vad de va han ville och han sa att han tyckte jag va skitsnygg blablabla men jag bara gick där ifrån utan att säga ett ord.
*Alex perspektiv*
jag går ut genom båset där jag nyss varit med Minna och vidare ut till mitt gäng och jag berättar allt för dom.
efter skolan ringer jag Minna men hon svarar inte så jag går hem och väntar på att hon ska ringa tillbaka men de har hon inte gjort på en timma nu.. så jag bestämmer mig för att försöka ringa henne igen å de går bara fram två signaler sen så svarar hon
A/M A-Alex M-Minna
A-"hej vad gör du?, sa jag"
M-"hej nä inte så mycke bara sitter i min säng å lyssnar på musik dudå?"
A-"aha,nä typ inget?!?!?!"
M-"okej kul"
A-"mm vad ska du göra ikväll då? tänkte typ att jag kunde komma över t dig vi bor ju rätt så nära varann?"
M-"aa de kan du väl va sägs som kl.17.00? här hemma, är ensam hela veckan så har inget emot lite sällskap?"
A-"sure, syns om en timma då?"
M-" aa de gör vi.."
A-"mm hejdå"
M-"hejdå Alex"
*Minnas perspektiv*
Asså jag är rätt så stolt över mig som ljög för Alex..faaan faaan faaan han kommer hit om typ 50 minuter jag måste byta om nu jue..
jag duschade håret och kroppen snabbt sen gick jag in i min walk in closet och tog på mig ett par rena svarta trosor ,en svart bh i spets och sen tog jag på mig en ljusrosa silkes badrock med spets kanter och sedan satte jag mig vid sminkbordet o piffade upp mig sen kollade jag klockan å den va bara 16.30 så jag gick till min wic och bestämde kläder och de fick bli ett par ljusblåa thighta jeans med en svart tröja och öppet där bak..sedan gick jag ner och drack lite juice.
de plingade på dörren och jag sprang och öppnade dörren och där stod Alex.
-hoppas ni gillade detta kapitlet /// lilla mig
YOU ARE READING
Mr.badboy
Teen Fiction*prolog* denna boken handlar om Minna hon är 16 år och ska fylla 17.. första dagen efter sommarlovet träffar hon Alex den snyggaste,hetaste och mest underbara men ändå jobbiga kille!