Hoofdstuk 2

157 7 4
                                    

Ik zie de man naast de bus naar Daisy kijken en herken hem dan ook..

Hij deed me niet alleen denken aan Dennis...

Dat is Dennis!

En voor ik het door heb staat Kaj voor me met daisy in z'n armen.

'Hey, is dit jou hond?'

ik sta met m'n mond open en voel mezelf knal rood worden...

ineens bedenk ik me:

ik sta hier dus voor m'n grote idool als een kluns met mijn mond open, biggy eyes en een knal rode kop...

Shit...

'Euhm... ja..' Zeg ik dan maar.

'Wat een schatje! Hoe heet ie?

'Daisy.'

'Leuke naam! En hoe heet jij?'

'J-J-Julia...'

'Ook een mooie naam!'

'Dankje...'

'Wat luister je?' Vraagt hij.

'Ehm... Niks...' Zeg ik en ik zet snel m'n muziek uit.

'Oké...' Zegt hij wat ongemakkelijk

'Ik heet trouwens Kaj.' Hij geeft daisy terug aan mij en ik zet haar op de grond.

'Jaah... dat weet ik wel...'

Zo snel als dat dat eruit floepte had ik er ook al weer spijt van...

want Kaj begon te lachen...

'Oh je bent ook een braviour?'

'Ehm... Jaa'

'Oh! Leuk!'

Zo goed als hij kan zingen kan hij dus niet acteren... Ik zie gewoon aan hem dat hij me wel herkend van vanmiddag... En dat hij z'n lach in moet houden...

'Je herkend me wel van vanmiddag...'

'Wat?'

'Dat je me wel herkend...'

'Waarvan?'

'Okeee... Dus Ehm... Ik weet dat je in musicals hebt gespeeld maar ik denk dat je acteer kunsten wel wat zijn gedaald... ik zie nog net je neus niet groeien man...'

Dan begint Kaj kei hard te lachen.

'Oké sorry...' Zegt hij door het lachen heen.

'Nee maakt niet uit ik snap dat ik daar als een kluns stond te hyperventileren alleen omdat je sorry zei raar klinkt... terwijl ik nu gewoon met je aan het praten ben.'

'Euhm.. Nee joh geen probleem...' En ineens zie ik Kaj rood worden...

'Dat is niet de enigste reden waarom we zo lachten hoor!' Hoor ik een bekende stem uit de bus ineens zeggen.

En dan stapt Dioni uit de auto.

Ik zie dat Kaj ineens heel ongemakkelijk gaat staan en nog roder word...

'Oh nee?' vraag ik dan.

'Nee!' zegt Dioni.

'Trouwens.. Waarom sta je bij mij niet meteen met je mond open helemaal te flippen en bij deze fixer wel?...'

'Bij 'deze fixer' Probeer ik me in te houden en bij 'deze grapjas' weet ik hoe hij is...'

'Oh! Hoor je dat Kaj? Ze probeert zich ook in te houden net als jij!

'Ey doe niet zo flauw man..' Zegt Kaj.

Waarom zou Kaj zich in moeten houden...

'Trouwens hoe weet je dat ik een grapjas ben...' Vraagt Dioni ineens heel serieus.

'Nou... Ik sta hier op de camping waar niks te doen is... En ik kom hier ieder weekend dus bestaan mijn weekenden uit funny moments van jullie kijken en soms naar een optreden gaan...'

'Dus ja... Door die funny moments wist ik al snel dat jij en Jai de twee clowns zijn...'

'Net was ik nog een grapjas? Nu een clown?... hoeveel bijnamen heb jij wel niet?'

Ik schiet in de lach.

'Wacht eens... Ik herken die lach... Jij bent dat meisje die vanmiddag zo kei hard moest lachen omdat m'n microfoon standaard kapot was!'

'Euhm.. Jaa sorry...'

'Niet cool... ik riep nog help?'

'Jaa kijk ik wilde wel dat podium op springen maar dan had de rest van de Braviours achter me aan gerent en werd ik vast weg gestuurd door jullie grote vriend Dennis.'

'Ahw nee joh Kaj had hem wel tegen gehouden en gelijk gezorgd dat je z'n Vivj meisje mocht zijn...'

'Nou als ik dat had geweten...Waarom zou hij dat eigenlijk willen? Jullie hadden toch al meiden gekozen?' Vraag ik.

'Lieve schat, waarom denk je dat we om meisjes met blond haar vroegen? Deze man hier had een voorkeur voor een meisje... die wel heel erg lijkt op jooo....'

Dan krijgt Dioni de hand van Kaj op z'n mond gedrukt.

'Ouuu...' hoor ik Dioni nog zeggen en dan word het stil...

'Dus...' Zegt kaj.

'Dus...' Zeg ik.

'Zullen we een stukje gaan lopen?' Vraagt Kaj.

'Ja! Dennis is toch nog wel even bezig met die kapotte bus.' Zegt Dioni.

'Ja! Misschien heeft hij wel wat hulp nodig! Hé? Misschien kun jij even gaan kijken?...'

Dioni lijkt de hint te snappen en loopt naar Dennis.

'Dus... Stukje lopen?' Vraagt Kaj dan.

'Ja is goed.'

En we lopen richting het park.

Good luck with bad luck Ft. B-BraveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu