Chapter 1:The beginning of Oriana & Olivia story

16.4K 558 39
                                    

"I need to tell you something,I really,really,really,really like you"Nanyi Oriana. "Apasal awak  macam gembira saja ni?"kata Olivia adik kembar kepada Oriana. "hmm,tak de apa-apa, just excited jumpa bestie kita."kata Oriana. "Betul ke?Bukan sebab nak jumpa dengan crush awak tu si Zale Rhodes?"ejek Olivia. "Bertuah punya adik,jangan nak ejek kakak awak  lah"kata Oriana lalu mengetuk kepala Olivia "aduhhh "ujar Olivia sambil memegang kepalanya tak pun sakit biasalah adik nak berdrama sikit.

"Awal pagi dah macam anjing dan kucing."tegur abang kepada dua adik beradik itu."Gege, cuba tengok adik awak yang satu ni, dia pukul saya tadi"adu Olivia dengan  manja maklumlah Anak bongsu."mana ada, saya diam diam je tadi"balas Oriana."Dah,dah jom ke sekolah ,dah lambat ni" kata Abang kepada Oriana &Olivia .

"Nasib kau lah, Kenji dapat adik kembar ,yang asal jumpa be like anjing and kucing. haih boleh pengsan di buatnya.."monolog Kenji dalam hati sambil mengelengkan kepalanya memikirkan nasibnya.

-Di school-

"Hai,kamu"sapa Aubree sambil melambai-lambaikan tangannya. "ah hallo"kata Olivia hyper.manakala seol hae hanya senyum."Dah jom masuk ke kelas"kata Kaela sambil membetulkan cermin matanya.Mereka pun masuk ke kelas bersama.

Secara kebetulan,Zale  datang dan Oriana pun melihat kearah Zale.

"Pftt,mata tu tengok mana?"perli Olivia. "ish,budak ni nak merepek pula."kata Oriana. "bukan merepek tapi kenyataan"kata Olivia pula."Mana ada,dah jangan kacau saya ,baik awak pegi Selfie dengan Aubree."Ujar Oriana "Baiklah jom selfie, Aubree"ajak Olivia."Ah?Jomla"Hyper Aubree.

'KLIK' Camera B612 di tekan oleh Olivia 

"uish filter sangat membantu kita ya. segala keburukan tertutup" gurau Olivia sambil tergelak. "Upload kat instagram lah "kata Aubree."kenapa? supaya Odell nampak?"ejek Olivia. "Dah mula dah gaya mengusik dia ni."kata Oriana."tsk,tak lah"Aubree blushing.."malu-malu lagi anak ni"kata Olivia."enough~Tomato sudah pipi saya!!"kata Aubree sambil menjerit kecil "Okey,okey..jangan nak meletup sudahlah"gelak Olivia yang berpikiran bahawa muka Aubree bagai bom."Yah,tak kan lah sampai gitu.."kata Aubree.

"Sampai bila la saya hanya dapat melihat awak dari jauh sahaja,My Mr.crush"kata Oriana sambil melihat kearah Crushnya  iaitu si Popular guy , Zale Rhodes.

Entah bagaimana secara tiba-tiba Zale juga melihat ke arah Oriana . dunia bagaikan terberhenti seketika. mata mereka bertentangan  ,dengan pantas Oriana melarikan pandangannya agar tidak kedapatan.

"Olivia , saya pun nak ikut  selfie juga."kata Oriana sambil blushing. sape je tak malu kalau bertentangan mata dengan crush sendiri kan.

Masa pun berjalan dengan pantas dan bell pun sudah berbunyi menandakan tamatnya hari persekolahan

"Jum singgah lovely Cafe"ajak Aubree"Boleh juga."kata Kaela.manakala Livy menangguk-angguk kepalanya. "Twins,kamu macam mana?"tanya Aubree."kami nak tapi Gege dah janji nak ambil kami."kata Oriana. Oh,it's okey,kalau gitu kami gerak dulu lah. dah nak hujan ni"kata Livy pula."Bye korang!!"kata Olivia."jom tunggu kat bas stop tu"kata Olivia kepada Kakaknya " ha jom lah lagipun dah nak hujan ni"balas Oriana.

Beberapa minit kemudian....

"Jadi?amacam besok perlawanan bola."kata Seseorang.."Sure, lagipun bosan di rumah."kata seseorang lagii namun suara tersebut sangat di kenali oleh Oriana.

Suara tersebut milik Mr Crushnya iaitu Zale

"tsk, perlu ke awak muncul sekarang."bisik hati Oriana."Oriana,cuba call Gege kenapa lambat sangat ni?"kata Olivia. "Mungkin jem kali, tunggu kejap lagi okey."kata  Oriana.

Zale  dengan kawannya pun duduk di bus stop dan yang membuatkan Orina blushing adalah kedudukan Zale yang hanya beberapa CM darinya.

"Haih, lambatnya "keluh Olivia ."sabar je lah ~"balas Oriana yang melihat adiknya mula tidak senang duduk."Zale , diorang  tu kembar ke?"kata kawan kepada Zale dengan suara yang  terkawal. " Mhm"jawab Zale singkat."patutlah,nama yang sanggul rambut tu siapa?"kata kawannya lagi..

"You sould ask by yourself if you wanna flirt"ejek Zale."of course not, i'm just asking "kata Ayel lalu mengeluarkan phonenya untuk bermain game.

Pit..pit..(bunyi hon kereta)

"Gege ni nak lambat lagi."rajuk Olivia."sorry traffic jem  teruk tadi"balas Kenji."jom lah balik." kata Oriana dengan terburu-buru  padahal sebenarnya ia sangat malu kerana Zale ada di sana"Sebenarnya awak  malu kan sebab ada Zal--"belum habis Olivia  bercakap , Oriana sudah  menutup mulutnya."sshhh, jangan nak bocorkan rahasia kakak awak ni  pula.."suara terkawal Oriana. "okey okey saya zip mulut"gelak Oriana.

"Kembar tapi  mempunyai perangai yang berbeza. yang satu cool yang satu lagi friendly."kata Ayel " and awak suka  yang friendly kan?ejek Zale. "tsk,kesitu pulak"ujar Ayel .


TO BE CONTINUE...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 15 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr.Crush,I really like you!Where stories live. Discover now