Mijn eerste schooldag

15 2 0
                                    

Hallo allemaal, ik heb zonder dat ik ook maar een echt hoofdstukje heb geschreven al een reactie, dankjulliewel, (ik weet dat er niet heel veel jullie is, maar toch!). Ga zo door!

P.o.v Lina
Met een luide gaap word ik wakker, ik draai me nog eens lekker om. Opeens schiet ik overeind. Wat was er vandaag ook al weer? Oja, vandaag was de eerste schooldag na de vakantie. Ik kreun luid, mijn eerste dag op mijn nieuwe school!

Als ik mijn vakantie in één woord zou kunnen uitleggen dan zou dat zijn: Afgrijselijk! Deze vakantie zijn we verhuisd omdat ons oude huis teveel emoties bij mijn moeder losmaakte. Dus zijn we vanuit Apeldoorn naar Rotterdam verhuist, ik weet het er zit een enorme afstand tussen. Nou ja, in elk geval had ik veel liever in de Franse zon gezeten dan dat ik hier tussen de verhuisdozen zat.

Ik stap uit bed en zoek mijn kleren uit. Niet dat ik heel veel om kleren geef maar zeg nou zelf, elk 14jarig meisje zal toch wel iets met mode hebben. Ik dender de trap af naar beneden, waar mijn moeder zit. Ze slaapt.

Als een vreemde ons huis binnen zou stappen en dan naar mijn moeder zou kijken dan zou diegene gillend wegrennen. Mijn moeder draagt een oude trui en spijkerbroek die veel te groot voor haar zijn. Vroeger, met vroeger bedoel ik een halfjaar geleden, paste ze ze nog, maar sinds de dood van papa valt ze enorm af. Om haar heen liggen talloze wijnflessen en in haar hand houdt ze een halfvol glas wijn. Ik wend mijn blik af, dit hoef ik niet te zien. Ik zou er zo graag iets aan willen doen maar als ik haar naar een kliniek breng dan moet ik naar een pleeggezin en dat wil ik echt niet!

Zachtjes pak ik een boterham en doe er beleg op. Als ik mijn boterham op heb loop ik naar de oude, vervallen schuur naast ons huis. Ik pak mijn fiets eruit en fiets naar school. Vlak voor school stop ik even en check of ik er goed uitzie. Daar gaan we!

Terwijl ik naar de fietsenstalling loop, kijk ik eens goed rond. Opeens
dringt er een snerpend geluid door mijn oren naar binnen. Chips, de bel! Terwijl ik op mijn rooster kijk ren ik naar boven. Ik zit in lokaal 36. Doordat ik druk bezig ben met om me heen kijken merk ik niet dat ik tegen een meisje opbots. Ze kijkt me vrolijk aan. Hallo, ik ben Iris, en hoe heet jij?? Ik heet Lina, zeg ik. We gaan naast elkaar zitten. En nu maar hopen dat ik niet voor de klas wordt geroepen om mezelf voor te stellen. Lina de Veer, zou je zo vriendelijk willen zijn om naar voren te komen? vraagt de leraar.

Terwijl ik naar voren loop zegt de leraar, stel jezelf maar voor Lina. Nou ik ben dus Lina de Veer en mijn hobby's zijn zwemmen, lezen en lekker met vriendinnen kletsen. Ik kom uit Appeldoorn maar we zijn verhuist, en dat was het wel zo'n beetje. Dankjewel Lina, zegt de leraar. Je mag weer op je plek gaan zitten. We zijn nu bij hoofdstuk 8, was je daar al met je oude school. Snel blader ik door mijn Nederlands boek en zie tot mijn opluchting dat we daar al waren. Ja meneer daar was ik al met mijn vorige klas. Fijn, en even voor de duidelijkheid ik ben ook je mentor dus als er iets is dan kun je altijd bij mij terecht, zegt de leraar. Dank u wel meneer, antwoord ik.

De leraar gaat verder met waar ze gebleven waren in het boek. Opeens merk ik dat er een briefje naar me word geschoven. Snel kijk ik wat er op staat.

Sorry, Sorry, Sorry dat het zolang duurde. Dit is mijn eerste boek op Wattpad dus ik ben nog niet heel erg goed in regelmatig updaten. Het volgende hoofdstukje komt sneller, dat beloof ik. Als ik me daar niet aan houd mag je dat melden in de reacties.

Heel veel SORRY- groetjes van Puck516


Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 05, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Leef je droom!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu