part 5

90 11 0
                                    

Besok

Chanyeol: jom!!
Iu:jom tapi kejap tau aku nk makeup jap
Chanyeol: tak payah lah*tarik tngn iu*
Iu:tak payah lah pegang tngn aku!!*tepis tngn chanyeol*
Chan:sorry...

Masa dlm perjalann sunyi jer dlm kereta itu dan ada suara keluar dari mulut chanyeol

Chan:krik~krik~
Iu:hmmmm....(aku tau lah kau ni tengah sunyi tapi jgn lah buat mcm tu adoii...)
Chan:apa yg termenumg jauh tu aku tau kau pesti tak sbr nk buat sesuatu kat baekhyun kan....(aku tau kau akan boleh buat baekhyun jatuh cinta kat kau lagi...tapi aku kena biat kau jatuh cinta kat aku dulu iu)
Iu:wuii..tadi ckp org termenung jauh sekarang kau pulak...
Chan:ehh...sorry ok kita turun sini lah yea
Iu:ok*sambil buka pintu dan turun dari kereta*

Masa iu dan chan turun dari kereta,iu berpaling muka nya ketepi sungai, dia ternampak dua pasangan yg mesra, iu rasa dia mcm kenal org itu dan dia panggil chan

Iu:chan sini jap..
Chan:ahh...ok2 jp!!...apa?
Iu:kau nampak tak apa yg aku nampak sakit jer hati aku ni!!!...

Iu tak perasan yg airmata nya jatuh ke pipi nya chan yg perasan terus lap airmata iu dn terus ckp

Chan: aku tau hati kau sakit aku ada kat sini jgn nangis ok...
Iu: kau memang baik (aku rasa tak sedap hati rsa mcm ada org syg aku pulak)

Mereka pergi ke tempat dua pasangan mesra tu, terus chan pegang bahu _____ dan berckp

Chan: mesra nmpk...*senyum sinis*
??:ehh...cha...chanyeol... Iii....iu pon ada
Chan:ehh...baekhyun kau ngan sapa ni...mcm kenal pulak aku ni kan yerin...??
Baekh:ehh...buat apa kau dtng sini??
Chan: patut nya aku ckp ngan kau kenapa dtng sini....
Baekh:.aaa....aku da..tang sini sbb nk bincang.....
Chan: bincang apa....ehh...jap tadi kau kata aku pergi mna kan aku ajak iu gi dating*pegang tangn iu*kenapa?
Baekh:*tngk chan pegang tngn korang*
Chan: napa tngk kitorang mcm tu??
Iu:(kenapa chan pegang tngn aku sakit lah tangn aku!!)
Yerin:(kenapa ngan baekh ni tak terus terang yg kita tnagh dting??..) ehh...jap sebenar nya kitorang dtng sini sbb baekh oppa nk kahwin kan yerin...
Iu/chan: APA!!??

Iu tepis tangn chan dn terus lari sepuas hati nya...

Iu pove

Kenapa2 kau buat mcm ni kat aku baekhyun kau dh hancur kan hati aku kita dh 60 bulan dating sekaramg kau dh sakit kan hati aku !!.....sakit hati ini disbb kan kau !!!...sekang kau nk kwin kan sepupu aku sendiri!!! Aku baru tahu yg aku ni pompuan simpanan kau cuma nk harta aku jer!!! Aku memang benci kau !!! Selama ini kita mesra mcm kau dn yerin tapi sekarang dh hancur!!!

End pove

Chan: iu!!! Kau ok tak?!
Iu: aku ok...
Chan: aku na!pak kau mcm tak ok jer ni...
Iu terus msuk kereta dn tngk dua pasangan mesra itu lagi dn airmata nya pon mengalir selaju air terjun...

Chanyeol pove

Aku dh gagal aku dh sakit kan hati dia!!! Sekarang dia dh tiada sesiapa aku kena ambil peluang..

End pove

Chan: iu awk nk balik ker biar sya teman kan...
Ii: hmmmm...

Athour: kesian iu tak pe iu chan ada dia akan jaga kau buat selama lama nya hahaha....

Yerin: oppa kenapa ngan iu tu??
Baekh: hmmmm..entah dh lah jom balik
Yerin: ok oppa....

Jgn lupa vote tau!!!
Sorry for typo!
And sorry for merapu

YOU ARE MY LOVEWhere stories live. Discover now