Kapitel 1

1.1K 13 0
                                    

Kapitel 1

 - Nu är sommarlovet här, och jo vad ska jag göra? Jag ska tillbringa min tid hos mitt landställe som ligger i ingenstans typ och jag känner ingen där! Du förstår inte hur tråkigt det kommer bli... Jag hatar mina föräldrar! Svarade jag min kompis Jessica som frågade vad jag skulle göra under sommarlovet.

- Men vadå? Hela sommarlovet? Du måste driva va? Svarade hon mig tillbaka, jag suckade och sa nej med en otrolig sur röst. Inte lik mig att vara sur, jag är en människa som alltid är glad! Men vilken 16 åring skulle vilja tillbringa hela sommarlovet hos sitt landställe?

- Men gumman då! Kan du inte fråga om du får följa med mig till Grekland? Sa Jessica medan hon kramade mig. Jag fick lite tårar i ögonen för hon är min bästa vän jag har känt henne sen jag föddes, vi föddes nämnligen på samma dag i samma sjukhus och samma tid! Och våra föräldrar har varit bästisar med varandra sen dom var små...

- Jag borde ju nog få? Vi är liksom som syskon! Jag ska ringa och fråga! Svarade jag och gick en bit bort för att ringa upp min mamma.

Jag och mamma pratade i en kvart. Jag försökte verkligen att övertyga henne men hon ville att hela familjen skulle tillbringa sommarlovet tillsammans. Jag vill bara springa härifrån! Jag orkar inte med detta. 

- Vad sa hon då? Frågade Jessica mig med en nervös röst. 

- Jag hatar henne. Det var det enda jag svarade henne. Jag kramade Jessica och sa hejdå sen gick jag hem för vi skulle åka på kvällen. 

När jag kom hem satt båda mina föräldrar i köket och kollade på mig när jag kom in igenom dörren.

- Hej? Är det något eller? Frågade jag och gick in i köket.

- Kan du sätta dig en stund med oss? Frågade pappa och jag satt mig direkt.

- Vad är det? Frågade jag och börjar bli orolig, jag kände att något var fel!

- Det finns något som vi måste berätta för dig.

- Vadå ska skilja er? Svarade jag och reste mig upp, men sen satte jag mig igen när jag tänkte efter att detta inte kunde vara sant eftersom dom vill tillbringa sommarlovet tillsammans.

- Såklart inte. Svarade mamma och började gråta medan hon tog tag i pappas han och i min.

- Jag är väldig sjuk.. Vi har velat att berätta detta för dig jätte länge, men vi visste inte hur. Fortsatte han och hostade lite lätt. Jag började gråta för jag visste vad han menade. Men han kunde inte låta bli det att säga det ändå vad han har.

- Jag har cancer, och det är därför jag vill att vi ska vara tillsammans under sommarlovet. Svarade han och började gråta. Jag reste mig och kramade om honomom och lovade att göra den här sommaren till hans bästa.

SommarlovetWhere stories live. Discover now