Fikiran Danny melayang tika tangannya bergerak mendouble tap gambar gadis gadis seksi di instagram Malaypretty.
Malaypretty dan uitmpretty, dua account intagram yang wajib dilawati Danny selepas makan tengahari. Bukanlah bermaksud Tengku Danny seorang yang miang, cuma baginya amat rugi jika tidak
menghargai ciptaan tuhan yang indah.Bukanya beliau menaruh harapan pada setiap gambar gadis yang dilike. Beliau mungkin rambang mata tapi tidak sesekali beliau rambang hati. Danny bukanlah seorang jejaka hantu mahupun buaya. Terpulanglah mahu jadi apa.
Fikiran Tengku Danny masih tidak dapat melupakan gadis yang digelarnya gadis rabbit di LRT tempohhari. Seringkali beliau bertanyakan pada diri sendiri "inikah cinta?". Beliau bukanlah seseorang yang percaya terhadap cinta pandang pertama. Kerna baginya mustahil untuk seseorang jatuh cinta tanpa mengenali personaliti seseorang terlebih dahulu. Cinta pandang pertama kebiasaannya bergantung kepada nafsu dan fizikal semata mata. it aint real, man. Namun jauh disudut hati Tengku Danny, gadis rabbit ni bukan la the typical cinta pandang pertama kinda thing . Ia lebih dari itu.
Tengah syok tengku danny melayari account malaypretty, matanya terpaut kepada seorang gadis bertudung. Tidak, bukan kerna wajah gadis itu tetapi tudung yang dipakainya. Tudung bunga-bunga mirip tudung gadis rabbit tempohari. Terima kasih kepada trend mengambil selfie sambil menayang tag jenama tudung, jelas terpampang jenama tudung yang dipakai yakni etisuidar. Jenama yang sama di pakai gadis rabbit. Tergerak hati Tengku Danny untuk stalk instagram etisuidar. Hampir terkeluar biji mata tengku danny saat beliau ternampak beberapa gambar gadis rabbit di instagram tersebut. Beberapa gambar belakang tabir yang menunjukan gadis rabbit sedang membuat kerja kerja melipat tudung.
"fuh, a clue. I need to do something"
YOU ARE READING
Melankolik Si Gadis Rabbit
RomanceCerita yang ditulis kerana penulis tidak boleh tidur selain overdose drama drama senja tv3 bertema kahwin paksa. Dont take this seriously.