Chapter 1

141 6 4
                                    

Persekolahan ^^
"Asal dengan awak ni ? masam je ?" tanya Kim SuA
"Mianhae , chingu ." jawab Eun Byul .
"Waeyo ? saya ada buat silap ke ?" tanya Kim SuA
"Omma dan Appa saya akan berpindah ke Seoul . Dan .. saya terpaksa pergi ." jawab Eun Byul .
"Nanti awak pergi sekolah baru , cari kawan yang macam saya tau . Kalau diorang buli awak , awak bagitahu saya ." jawab Kim SuA .
"Mianhaee SuA !" jerit Eun Byul dan menitis air mata . Kim SuA terus memeluk Eun Byul dan air mata membasahi pipi .
"Kita dah janji yang takkan berpisah walau apapun terjadi ." jawab Kim SuA sambil mengelap air matanya .
"Saya akan bertolak besok ." jawab Eun Byul dengan tenang .
"Saya akan hantar awak dekat lapangan terbang ." jawab Kim SuA .
><><><><><><>>><><><><><><><><
di lapangan terbang ^^
"Mana SuA ni ?" bisik hati Eun byul dan matanya tertumpu pada jam tangannya .
"Eun Byul !! " dengar suara jeritan dari jauh dan Eun Byul terus menoleh ke belakang melihat SuA berlari sambil menjerit .
"Sorry for late ." jawab Kim SuA.
"it's okay ." jawab Eun Byul .
"Nah ." Kim SuA menghulurkan satu album kepada Eun Byul .
"Apa ni ?" tanya Eun byul .
"Bukak la ." jawab Kim SuA dan Eun Byul terus membuka album melihat gambar kenangan yang dikumpul oleh Kim SuA .
"Kalau awak rindu saya , tengok la album ni . Tapi jangan bagi basah dengan air mata tau ." jawab Kim SuA .
"Gowamo chingu ." Eun Byul terus memeluk Kim SuA .
[Lapangan terbang Busan ke Seoul ]
"SuA . Saya dah nak pergi . Jaga diri baik-baik tau . Kalau apa-apa berlaku mesej saya . I will miss you chingu !" jerit Eun Byul .
"Nae !! I love you as friends !!" jerit Kim SuA dan Eun Byul hilang dalam sekelip mata .
"Saya takkan lupakan kenangan manis bersama , Eun Byul ." bisik Kim SuA .
><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><
"I miss you alot SuA . Baru sahaja 10 minit berlepas . Saya pun dah rindu awak ." bisik seorang diri Eun Byul .
skip><
"Hmm , ni ke tempat kita tinggal ?" tanya Eun Byul .
"Eoo ." jawab Appa .
"Rumah ni lebih besar dari yang dulu . I love this ." jawab Eun Byul .
"Esok Eun Byul akan pergi sekolah baru . Seoul High School . Omma harap Eun Byul dapat kawan baru di sana ." jawab omma .
"Kalau diorang kat sana tak nak kawan dengan Eun Byul macam mana ?" tanya Eun Byul .
"Haish . Mesti ada orang yang nak berkawan dengan Eun Byul . Jom-jom letak barang dalam rumah ." jawab omma.

Setelah siap berkemas rumah Eun Byul terus menjatuhkan badan ke atas katil .

"Penat . Hmm , i'm forgot about album ." Eun Byul terus bangun dan membuka zip beg terus mengambil album yang diberikan oleh SuA .

"2012 , gambar sambutan hari jadi aku di rumah nenek . 2012, latihan catur di sekolah ." satu persatu Eun Byul melihat gambar-gambarnya dengan SuA .

"I remember this ! malunya ! masa ni aku jatuh tangga . Sempat pulak dia ambil gambar aku ."

"2015 , sambutan hari jadi SuA . Banyak memory bersama ."

-keesokkan^^-

"My new school . Hurh ." Eun Byul terus menggosok matanya yang baru sahaja bangun dari tidur .
"Eun Byul ! sarapan dah siap ." jerit omma dari tingkat bawah .
"Naee Naee !" jawab eun Byul yang berada di depan cermin sambil mengikat rambutnya.
"I'm new student . Mulakan hidup baru ." Eun Byul bercakap di depan cermin .

"Eun Byul ! parliwaa !" jerit omma
"Naee !" kelam kabut Eun Byul turun tingkat bawah dan mengambil sarapan .
"Appa dalam kereta . Cepat !" jerit Omma.
"Eoo nae nae !" jawab Eun Byul dan kelam kabut memakai kasut . Eun Byul terus masuk ke dalam kereta .

"Kenapa masam? ceria la sikit . Sekolah baru kan ." jawab appa .
"Eun Byul rindu chingu di Busan ." jawab Eun Byul .
"Maafkan appa . Ini sebab terpaksa appa pindah . Kerja appa ada di sini belaka ." jawab appa dan Eun Byul tak berkata apa-apa .
"Jalgayo appa .." jawab Eun Byul .

"uhh! tarik nafas . fuh ! Inii !! sekolah ke istana !!" jerit Eun Byul sambil melompat-lompat .
"Hm , asal dengan diorang tengok kat aku ni . K jalan perlahan-lahan ." bisik hati Eun Byul .

Eun Byul berjalan sekeliling padang sekolah dan melihat sekumpulan lelaki sedang bermain netball .

-Dushhh !!-

"Aduh !! " jerit Eun Byul dan jatuh di padang .
"Gwenchanayo ?" jawab seorang lelaki . Perlahan-lahan Eun Byul membuka mata dan kelam kabut berdiri .
"Kenchana ." jawab Eun Byul .
"Saya kena hantar awak ke bilik kesihat ."
"Eh , tak perlu . Saya ok ." jawab Eun Byul .
"Err , Hidung awak berdarah ."
"Hah ?!" jerit Eun Byul .
"Saya bawa awak ke bilik kesihatan ."
"Eoo ."

"Songsaenim . Hidung dia berdarah selepas terkena bola di kepala ." jawab lelaki itu.
"Awak boleh masuk kelas . Biar saya uruskan dia ." jawab Songsaenim Kang.

"Saya rasa awak tak pape . Cuma hidung berdarah . Nah ais ." jawab Songsaenim Kang.
"Kamsahamida Songsaenim ."jawab Eun Byul .
"Saya belum tengok awak sebelum ni . Adakah awak murid baru ?" tanya Songsaenim Kang .
"Eoo . " jawab Eun Byul .
"Awak dah okay . Boleh masuk kelas sekarang ." jawab Songsaenim Kang .
"Kamsahamida." Eun Byul terus masuk pergi ke kelas .

"Annyeonghasseyo . Dalam kelas kita ada student baru . Sila kenal diri kamu." jawab Songsaenim Seoyi .
"Annyeonghasseyo . Kim Eun Byul imnida ." jawab Eun Byul .
"Ok Eun Byul awak boleh ambil tempat kosong di belakang ." jawab Songsaenim
"Nae songsaenim ." jawab Eun Byul .

Semasa berjalan ke meja . Eun Byul terkejut melihat seorang lelaki yang bersebelahan mejanya yang membawa dia ke bilik kesihatan tadi .

"Annyeonghaseyo." jawab Eun Byul .
"Annyeonghaseyo . Jungkook imnida ." jawab Jungkook .

>> to be continued ^^

What is love [BTS imagine]Where stories live. Discover now