Dunia terlalu kejam utk aku jadi baik

117 1 0
                                    

Angin sepoi-ii bahasa
Terik mentari bersaing dengan keringnya hati. Tebal sang jerebu setebal dendam dihati itu.Seorang perempuan gila yang dapat merasakan semakin hampir ke neraka.
Disebuah tasik, berdua seorang perempuan gila bersama kawannya.
Perempuan: aku rasa aku semakin kejam. Aku rasa aku berubah ke arah tidak digemar tuhan. Aku sendiri tidak mahu aku jd begini. Aku sendiri tidak mengerti apa yang aku mahu dalam hdup aku ini. Kadang-ii aku merasa yang aku ini perempuan gila yang hidup dalam imaginasi aku sendiri. Yang orang pangil penghancur itu dan ini. Walhal tiada nawaitu aku untk perlaku semua ini.
Kawan: ye kau memang berubah. Dulu waktu aku diperkenal sama kamu kau tidak begini. Kau mahu tahu kenapa kau begini ? Kerna "dendam" yang tidak pernah padam. Kerna kau terlalu fikir dunia yang semakin membangsat. Sedangkan kau boleh shaja memikirkan yang indah-ii belaka. Yang bahgia-ii shaja.
Perempuan: kau tau apa yang bermain difikiran aku ? Huh satu sahaja "dunia terlalu kejam utk aku jadi baik" . Kau,aku mahu kamu janji sama aku sesuatu yang kau tidak akan pasang niat utk tingal kan aku. Janji ya ?
Kawan: aku tidak pernah jauh dari kamu. Selalu memerhati kamu. Cuma tuhan sahaja yang bisa buad aku pergi dari kamu, mati--

Diari perempuan gilaWhere stories live. Discover now