Rıza
-Beyler ben acıktım lokantaya gidelim mi?
-Evet ya bende acıktım gitsek iyi olur.
Yola çıkarlar ve Rıza çok fazla hız yaptığını anlamaz ama arkadaşları biraz tedirgindi.
Rıza ani fren yapınca başını direksiyona vurdu.
Başı şişmişti ama umurunda değildi.
Zehra
-Rıza iyi misin başını çok hızlı vurdun?
-Tamam bir şey yok.Siz ne isterdiniz yemekte?
Herkes susmuştu.İçeri girdiler ve hepsi kızarmış patates istedi.
Eve dönünce annesi Rıza e çok kızmıştı ve arabasını bir yıl süremeyeceğini demişti.
-Ama anne ya 19 yaşındayım hala bunlara devam mı ediyoruz yani?
-Sus şu haline bir bak.Bir yıl araba kullanmıyacaksın o kadar.Yoksa iki yıl yaparım.
-Of tamam anne.Ben odamda olacağım.
Rıza aynaya bakınca şaşırdı çünkü çarpınca sinek konmuş gibi bir şey oldu.Başının morardığını gören Rıza şapka takarak moraran kısmını sakladı.
Rıza akradaşlarıyla buluştu mecbur yürümeleri lazımdı.Zehra arabaya ne olduğunu merak eder ve sorar.
-Rıza arabaya ne oldu bugün almadın her zaman onla dolaşırdın şimdi ne oldu da almadın?
-Ya annem o gün ceza verdi bende onda almadım ya ben nasıl dayanayım bir yıl?
-Oha bir yıl ceza mı verdi be?
-Evet ya napcam ben...
Rıza o zaman çok fazla hız yaptığını anlar ve hatasını kabullenir eve gider ve annesinde özür diler.
Annesi Rıza ya sarılır ve derki.
-Bende özür dilerim sana fazla yüklendim.Ama sana neden kızdım biliyor musun?
-Neden?
-Ya sana bir şey olsaydı ben ne yapardım sonra babana ne derdim?
İkisi beraber ağlamaya başlarlar sonra Rıza annesine ev işlerinde yardım etti.
Akşam annesi mısır patlatır ve Rıza film açar beraber film izlediler mısır yediler.
Birden kapı çaldı.Annesi kapıyı açar ve Zehrayı görür.
-Hayırdır Zehra ne oldu?
-Fatma abla Rıza evde mi?
-Evde evde gel içeri.
-Yok ben Rıza ya bir şey diyecektim.
-Rıza gel oğlum Zehra geldi sana bir şey diyecek.
-Tamam anne geliyorum.
-Efendim Zehra.
-Yarın biz taşınıyoruz.
-Ney!Gerçekten taşınıyor musunuz?
-Malesef taşınıyoruz.
-Nasıl yani ya düpe düz taşınıyorsunuz.
-Evet sadece bir sene duracağız.Sonra geri döneceğiz.
-Of of of.Bir sene araba yok,sen yok vallaha ben nasıl dayancağım bilmem.
-Neyse daha meşgul etmiyim iyi akşamlar.
-Sanada