Part 2

152 9 0
                                    

Yoona:Arghh!!!Lepaskan aku
XXX:Diamlah..ikut aku skrg..

XXX pn membawa yoona ke dlm semak samun..

XXX:Aku nk ko ganti blik malu yg aku dpat masa kt kantin td dgn duit..
Yoona:D.o..sya x de duit skrg ni..
D.o:Arghh..x kira..cpt ganti skrg..
Yoona:Sya btul2 x de duit skrg ni..
D.o:Ok x pe..aku nk ko ganti esk jgk..
Yoona:Hm..hm..ok..(jwb dgn teragak-agak)
D.o:Ok..ko bleh bla skrg..

Sesampainya yoona di rumah..

Yoona:Annyeong!(jerit yoona di luar pintu pagar)
O/y:Annyeong..siapa tu?
Yoona:Ni yoona..
O/y:Ouh yoona..tunggu kejap..omma bkk pintu..

Omma yoona pn membuka pintu & tersenyum melihat yoona..
Yoona pn bergegas masuk ke dlm rmhnya dgn muka yg sgt pucat seperti mayat hidup..

O/y:Kenapa dgn kamu ni yoona?Pucat semacam je..kamu ni buat omma seram je..btul ke ni anak omma yoona?
Yoona:Ish ke situ plak omma..yoona penat je lh..

Yoona cuba untuk menipu ommanya..

O/y:Ololo..siannya dia..penat ye..ok lh klu camtu..g naik atas mandi pastu nnti turun mkn..omma ada msak mknn kesukaan yoona..
Yoona:Ok omma..

Di rumah d.o pula..

D.o dimarahi appanya kerana blik lewat..tapi d.o hnya selamba membuka kasut lalu terus naik ke atas..dia msuk ke dlm bliknya lalu menutup pintu & menguncinya..sbenarnya,perangai d.o berubah kerana ommanya mempunyai penyakit kanser..

FLASHBACK

Sewaktu di dapur rmh d.o..

D.o:Omma..d.o perlukan duit sket untuk bayar yuran sekolah..

Walaupun appa d.o pengetua sekolah,appanya x mahu memanjakan d.o dengan tidak membayar semua yuran sekolah dengan diri sendiri..selama ini,d.o tidak membayar yuran sekolah kerana mahu appanya membayar..apabila appanya tau bahawa d.o tidak membayar yuran sekolah,dia terus memarahi d.o..itu menyebabkan d.o pndai berdikari sendiri skrg ini..

O/d:Kenapa kamu x mintak dgn appa kamu?
D.o:Appa suruh mintak dgn omma..
O/d:Ish appa kamu ni..suh mintak ngan omma plak..
D.o:Hehe..biasalah..appa kan mcm x tau..kedekut sket..haha..hahaha..hahahahahahaha..
O/d:Ish kamu ni..jgn lh gelak mcm tu..takut lh omma..dh2 pegi amik duit dekat dlm laci blik omma..
D.o:Alah..kejap lg lh..
O/d:Hish..pegi cpt..nnti omma ketuk ngan kuali kang..
D.o:Ha?Ha?Ok2..

D.o pn pergi ke blik ommanya untuk mengambil duit..semasa mencari duit,dia ternampak satu sampul surat lalu dia membukanya & tiba2..

D.o:Apa?!!!!

Kenapa d.o terperanjat sesudah membaca isi kandungnnya?

Just waiting Love Is True Part 3..sory klu pendek..klu best sya smbung..klu x best,smpai sini je ye..

Story bye:Syah_got7

[HIATUS] Love Is TrueWhere stories live. Discover now