"sayang...bangun dah pagi ni" kejut puan kim
"urmm...give me five minute" kata ah yeon dalam keadaan mamai..
"palli bangun...mark dah tunggu kat luar dah tu" usik puan kim
"mwo!!! *tengok kat tingkap* omma" terkejut ah yeon kerana...jika ada orang sebut nama mark memang pantang...
"hahaha...oo nama mark terus bangun...dah pergi mandi.." arah puan kim
"nae..." patuh ah yeon lalu mengambil kain tualanya terus masuk ke dalam bilik mandi...selesai mandi dan pakai baju seragam sekolahnya ah yeon duduk di depan cerminnya...dia menyikat rambutnya lalu mengikat..
"okey..beres" kata ah yeon lalu turun ke bawah sambil membawa begnya pergi ke meja makan...
"suatu hari...*smirk* " kata pantulan yang Berada di cermin lalu hilang begitu sahaja
"wah*duduk*...roti bakar disalut peanut butter" kata ah yeon...terus makan..selesai makan di terus memakai kasutnya...
"sayang"panggil puan kim
"nae omma..."
"ni bekal...bagi dekat mark sekali tau" kata puan kim lalu bagi dua bekal kepada ah yeon
"nae...bye" kata ah yeon terua menuju ke arah kereta mark..mereka terus menuju ke sekolah...
Jeguk highschool
"oppa..nah omma bagi" kata ah yeon lalu memberi bekal kepada mark
"nae...nanti kita makan sama-sama tau kat tempat biasa" kata mark lalu mengusap kepala ah yeon...terus pergi ke kelasnya...
"ya!! Oppa" marah ah yeon rambutnya penat-penat berdandan di serabutkan...lalu pergi ke kelasnya...mereka tidak sama kelas tetapi mereka sama umur..
"pasangan sawit dah datang dah" kata yoon ha...
"ish...kau ni yoon ha...tak sah kan sehari tak usik orang" marah eun ri
"biarlah...." kata ah yeon terus duduk di tempat duduknya diantar yoon ha dan eun ri...mereka mula berkawan sejak sekolah rendah lagi..ah yeon terus membuka buku ceritanya...ketika dia membuka sekeping gambar terjatuh dari buku tersebut...ah yeon mengambil gambar itu terus melihat gambar dia bersama oppa kesayangannya iaitu Kim Hyeonsik...air mata kristalnya jatuh di atas gambar tersebut..
Flashback
Bulan lepas...
"ah yeon!!!" jerit hyeonsik oppa kandung kepada ah yeon
"nae!! Wae?" tanya ah yeon
"oppa kena pindah dekat China" kata hyeonsik
"mwo?! Oppa jebal...jangan" kata ah yeon terus menangis tak berhenti"wae?? Janganlah nangis" pujuk hyeonsik
"oppa kata hiks oppa nak pindah hiks..sunyila" kata ah yeon
"mari sini oppa nak bagitau sesuatu" kata hyeonsik...ah yeon memandang tepat kearah muka oppanya...
" *tarik nafas* oppa nak kata.......AH YEON KENA TIPU HAHAHA" gelak hyeonsik tergolek-golek..
"mwo?*kesat air mata* oppa jahat" kata ah yeon sambil mencubit lengan hyeonsik banyak kali....
"ya ya ya appo" kata hyeonsik lalu geletek donsaengnya itu
"oppa hajima hahahaha" gelak ah yeon kerana tidak tahan geli
Seminggu selepas itu
"oppa!!" panggil ah yeon
"wae?" tanya hyeonsik yang sedang bermain telefon
"yeojachingu oppa masuk hospital" kata ah yeon..
"mwo?!" kata hyeonsik terkejut terus menghidupkan enjin keretanya...dia memandu laju keretanya supaya sampai di hospital dengan lebih cepat..tetapi malangnya hyeonsik terlibat kemalangan di jalan raya...
"bertuah...pu...punya..bud...budak" kata hyeonsik yang penuh berlumuran darah lalu tersenyum sambil menutup matanya..
End flashback
"hey...gwenchana??" tanya eun ri melihat sahabatnya menangis..
"aku okeyla" kata ah yeon menipu sambil mengesat air matanya...
"bangun!! Selamat pagi minho seongsaenim" kata ketua kelas ah yeon kerana seongsaenim masuk ke kelasnya
"selamat pagi minho seongsaenim" balas mereka sekelas
"selamat pagi....ok buka muka surat 127" kata minho
●○● hye!!!! Thanks siapa simpan dalam library...^^ ○●○
#vote
#DON'T LEAVE ME my first ff
YOU ARE READING
Snow Queen #wattys2016
FantasyCerita ini dilakonkan oleh Kim Ah Yeon @a_mark_mark93 kawan saya sendiri dan Mark Tuan dari grup Got7....cerita ini bukan kawan saya yang minta tetapi saya yang mahu buat.....sebenarnya saya ni jenis author yang tak pandai buat sipnosis...jadi bacal...