Historiedel uten tittel

320 11 5
                                    

Jeg starter bare rett på saken. HVORFOR skal ikke homofile/lesbiske/bifile få lov til å gifte seg i kirker over hele verden?

I noen land er det ulovlig å gifte seg med en av samme kjønn. Jeg skjønner ikke at folk har i mot lesbiske, homofile og bifile. De er vanlige folk som vil gifte seg med den de elsker. Seriøst dere som er i mot det skjerp dere! Tenk igjennom det. Hva er galt med at homofile og lesbiske skal få gifte seg i kirka? Det er ikke noe galt med det i det hele tatt. Skal jeg fortelle hva som er galt? Jo det er det at noen folk er i mot lesbiske og homofile! Det er galt det.

Ja jeg er bare 13 år ( 14 om noen dager) og jeg vet at det jeg skriver her er det sikkert bare noen få som kommer til å lese og jeg vet at det er mange som tenker hun der vet ikke hva hun snakker om og hun er så liten osv. Men jeg vet hva jeg snakker om og jeg vet at jeg kanskje kan få hate for det jeg skriver men jeg bryr meg ikke om jeg får hate for jeg sier min mening. Jeg står for min mening.

Å Være lesbisk, homofil eller bifil er ikke noe man kan velge. Det bare er sånn, man er født sånn, så at noen skal si at det ikke er greit å Være homofil, lesbisk eller bifil er veldig dumt gjort fordi man kan ikke endre på følelsene sine.

Jeg kjenner at jeg blir veldig sint, rett og slett rasende når noen sier at homofile, bifile eller lesbiske ikke skal få lov til å gifte seg i kirka. Hvorfor skal ikke homofile, lesbiske og bifile få gifte seg i kirka når hetro får lov til det. De homofile, lesbiske, og bifile vil også gifte seg! De vil gifte seg med den de elsker akkurat som heterofile vil det. Lesbiske, homofile og bifile er mennesker og jeg leser masse på nett om at noe mennesker slår og sier slemme ting til noen bare fordi di er homofil, bifil eller lesbisk.

før i tiden, var svarte mennesker lite respektert. De fikk ikke lov til å sitte på bussen, de hadde så og si ingen rettigheter på noe.
Personlig mener iallfall jeg at vi ikke har kommet noe lengre den dag i dag. Homofile, lesbiske og bifile er mer akseptert nå enn for noen år siden, men fremdeles blir de sett ned på mange steder. Hvorfor skal det være slik? Vi har jo ikke kommet noe lenger når man fremdeles behandler folk ulikt utifra hva slags seksualitet, hudfargen og religion man har. Verden skuffer rett og slett. Hvorfor kan ikke bare alle bli behandlet likt?
Jeg synes alle burde bli behandlet likt uansett hvilken religion, hudfarge og seksualitet man har. Jeg blir rett og slett lei meg når folk ikke kan respektere andre for den de er.

Man skal ikke dømmes utifra om man er svart eller hvit, tykk eller tynn, smart eller dum, lesbisk, homofil, bifil osv osv. Man har de samme rettighetene. Så hvorfor i hælvete (unnskyld språket) blir man fremdeles dømt for det?? Hvorfor er det fremdeles mange som ser ned på folk de mener er "annerledes"? Det er faen meg 2015! Verden må våkne snart. Komme seg videre. Dette er jo helt absurd, synes nå jeg.

Hvorfor i helvete skal ikke homofile, lesbiske og bifile få gifte seg i kirken over alt i verden? De vil gifte seg med den de elsker! ja jeg vet jeg bare er 14 år og at alle skal få ha sine meninger og jeg vet jeg ikke kan endre meningen til alle folk men jeg håper at noen skjønner det at det blir sykt urettferdig at homofile, lesbiske og bifile ikke skal få gifte seg i kirka.

Jeg skal bruke et eksempel her som jeg har opplevd. Noen av guttene i klassen min sier sånn, Ååå begynner du å gråte er du homo eller? Eller fikk du vondt, Er du helt homo? Osv. Når de sier sånn så blir jeg så sykt sur jeg kjenner at det bobler i meg. Hvorfor bruker noen folk ordet homo, homofil, eller lesbisk for å liksom Være frekk/slem. Jeg blir så jævlig sur når folk Gjør det.

NÅ KOMMER EN SANGTEKST SOM HANDLER OM Å HA MOT OG TØRRE OG SI SINE MENINGEN OG TØRRE OG SI IFRA OG JEG VILLE HA MED DENNE TEKSTEN I BOKA MI FORDI JEG FØLTE AT DEN PASSET GANSKE GODT INN HER.

Du trøng mot te my i livet ditt fristelsan e'mang. Du skal alltid tru på drømman din sjøl om veien kjennes lang. Det meste e'mulig så vis at du kan, at du har styrke og mot. Det handle om å stå i lag Ta dine egne valg dag etter dag. Du kain itj gjøm dæ bort vess livet føles tungt Kom fram nånn e der for dæ! Vers 2: Det finnes nån daga som e grå Det sånn livet e Men tenk om motgangen gjør dæ sterk Stå opp, gå videre Det meste e'mulig så vis at du kan - At du har styrke å mot Vers 3: Vi må all ta ansvar, å gi av oss sjøl Det ska så lite det Det e godt å gi ei hjelpanes hand Te dem som behøver det. Det meste e'mulig så vis at du kan - At du har styrke å mot refrenge 2 ganger: Det handle om å stå i lag. Ta dine egne valg dag etter dag. Du kain itj gjøm dæ bort vess livet føles tungt Kom fram vi e der for dæ!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 27, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

homofil/lesbisk/bifilWhere stories live. Discover now