DIFERITE RUGACIUNI CE SE CITESC
ODATA CU CELE ALE DIMINETIIRugaciune la inceperea lucrului
Doamne Iisuse Hristoase, Fiule Unule-Nascut al Tatalui Celui fara de inceput, care in Sfanta Ta Evanghelie, ai zis: „Tatal Meu pana acum lucreaza si Eu lucrez"; Tu, Doamne, Cel ce ai grait prin gura Proorocului Tau, David: „Iesi-va omul la lucrul sau si la lucrarea sa, pana seara"; si iarasi Tu ai hotarat prin gura fericitului Tau Apostol Pavel, ca: „Cel ce nu lucreaza, sa nu manance". Apoi, insuti Tu, ai grait cu insati preacurata gura Ta: „Fara de Mine nu puteti face nimic" si „Orice veti cere (de la Tatal) intru Numele Meu, Eu voi cere...". Doamne, Dumnezeule, ascult din toata inima Dumnezeiestile Tale cuvinte si cu umilinta alerg la bunatatea Ta, rugandu-ma: ajuta-mi cu Harul Tau, sa savarsesc lucrul ce am inceput in Numele Tau: al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin!
„Dumnezeule, spre ajutorul meu ia aminte; Doamne, grabeste-Te sa-mi ajuti! Sa se rusineze si sa se infrunte cei ce-mi cauta sufletul; sa se intoarca inapoi si sa se rusineze cei ce-mi doresc mie raul; Intoarca-se de'ndata rusinati cei ce-mi graiesc mie: „Bine-ti fac! bine-ti fac!" Sa se bucure si sa se veseleasca toti cei ce Te cauta pe Tine; cei ce iubesc mantuirea Ta, Dumnezeule, pururea sa zica: „Marit sa fie Domnul!" Iar eu sarac sunt si sarman; Dumnezeule, vino intru ajutorul meu! Tu esti ajutorul meu si izbavitorul meu; Doamne, nu Te lasa asteptat!" (Psalmul 69)Rugaciune de calatorie
Stăpâne Doamne Dumnezeul nostru Cel ce esti Calea, Adevărul şi Viaţa, care ai slobozit cu preaslăvire pe Iosif de prigonirea fraţilor săi, povăţuindu-l pe el în Egipt şi cu Blagoslovenia bunătăţii Tale ajutându-l l-ai făcut să sporească uimitor în toate. Doamne, cela ce ai călătorit împreună cu Luca şi Cleopa la Emaus şi prin frângerea pâinii preaslăvit descoperindu-Te lor, i-ai făcut să se întoarcă veseli în Ierusalim, călătoreşte şi acum cu Darul şi cu Dumnezeiasca Ta blagoslovenie cu noi, robii tăi, care cu umilinţă ne rugăm Ţie. Şi precum ai trimis lui Isaac şi lui Tobie, înger paşnic împreună călător iar călătoria şi întoarcerea acelora cu pace şi cu bună sporire ai făcut-o, rugămu-ne Ţie, trimite-ne şi nouă îngeri paşnici, credincioşi, îndreptătiri, păzitori, ca să ne povăţuiască pe noi după voia ta. Izbăveşte-ne pe noi de tâlhari şi de toată bântuiala vrăjmaşilor ucigători de oameni, păzeşte-ne viaţa noastră nevătămată şi sufletele curate de toată întinăciunea ni le fereşte. Mişcările noastre sporeştele în bine, apucăturile îndreptează-ni-le şi ne îzbăveşte pe noi de cei ce ne vor nouă răul, văzuţii şi nevăzuţii vrăjmaşi. Îzbăveşte-ne de dosădirea oamenilor răi şi viclenişi de tot viforul şi nefericirea. Dăruieşte-ne nouă pace, sănătate şi Dumnezeiescul Tău ajutor cel atotputernic, ca sprijiniţi fiind, să nu ne abatem din calea poruncilor Tale. Aşa ne rugăm Ţie, Împărate Atotputernice şi nepomenitorule de rău, Doamne auzi-ne pe noi smeriţii pentru bunătatea Ta şi treci cu vederea greşalele noastre; îmbogăţeşte-ne pe noi cu Darul Tău şi plini de Dansul ne arată, împodobindu-ne cu Dumnezeiasca Ta blagoslovenie, cu mila şi cu bunătăţile cereşti şi pământeşti, ca astfel călătorind, să ne întoarcem cu bine, lăudând şi binecuvântand bunătatea Ta cea nemărginită.
Că a Ta este stăpânirea, Împărăţia, puterea şi Slava, a Tatălui şi a Fiului şi a Sfântului Duh, acum şi pururea şi în vecii vecilor. Amin!Rugaciunea fiilor pentru parintii lor
Doamne,Dumnezeule Cel atotbun,care mi-ai dăruit părinţi buni,ca prin ei să mă împărtăşesc de multe binefaceri. Cel ce voieşti să le fiu recunoscător pentru viaţa ce prin ei mi-ai dat-o şi pentru toate îngrijirile ce le au avut şi au faţă de mine. Ţie mă rog cu umilinţă pentru sănătatea şi mântuirea lor. Dumnezeule, Cel ce eşti atotîndurat, dar şi atotdrept, care binecuvântezi pe fii pentru părinţii lor şi, adeseori în dreapta ta mânie, îi pedepseşti pentru păcatele lor, primeşte umila mea mulţumire pentru binefacerile ce le reverşi neîncetat asupra părinţilor mei. Trimite-le Stăpâne cel atotbun şi în viitor binecuvântările tale şi le iartă lor toate greşelile pe care, ca nişte oameni le-au făcut. Învaţă-mă ca să cinstesc în ei puterea Ta şi să le fiu supus şi recunoscător şi mulţumitor pentru viaţa ce prin ei mi-ai dat-o şi pentru toate îngrijirile ce au avut şi au faţă de mine. Ajută-mi că să urmez poruncile Tale cele sfinte, să le fiu supus, ascultător şi să nu fac nimic care să-i amărască şi să-i întristeze. Răsplăteşte-le Preabunule cu facerile Tale de bine, pentru dragostea şi îngrijirea neadormită, ce întotdeauna o au faţă de mine. Apără-i de toate necazurile şi întristările. Dă-le viaţă lungă, fericită, liniştită şi paşnică. Fă-i părtaşi de binecuvântarea Sfinţilor tăi, înmulţeşte roadele ostenelilor lor, fă să prisosească peste ei binefacerile tale şi să sporească în virtuţi şi în îndestulare, ca să Te binecuvântăm în toate zilele vieţii noastre. Amin!