Maandag,de dag waarvoor ik vreesde.

37 3 0
                                    

MYRTHE
Ik open mijn ogen wanneer de wekker gaat. Gisteren was een heftige dag. Maar de verhuisdozen zijn nu tenminste uitgeruimd. Een paar zonnestralen verlichten mijn kamer lichtjes. Ik stap uit mijn bed,met mijn ogen nog half dichtgeknepen zoek ik het leukste setje kleren op wat ik heb. Ik trek het aan en bestudeer mezelf nauwkeurig in de spiegel. Want ja,een eerste indruk is het belangrijkste en ik wil natuurlijk niet het hele jaar zonder vriendinnen zitten. Ik pak mijn telefoon,ik heb maar een berichtje. Van brechje. Ze schrijft dat ik mezelf moet blijven en ze wenst me heel veel succes,lief! Vroeger kreeg ik veel meer appjes,maar nu ik uit alle groepsapps van school en dansen ben gegooid krijg ik ze nauwelijks meer. Ik antwoord kort terug naar Brechje en loop dan naar onder toe. Mama en Papa hebben allebei nog 2 weken vrij in verband met de verhuizing,belachelijk! Ik verdien dat toch ook? Ik ga zitten en smeer me een boteram. Het is kwart over 7,school begint om kwart over 8 dus ik heb nog een halfuurtje voor mezelf. Ik besluit om even een rondje door Tilburg te maken met de fiets en daarna gelijk door te fietsen naar school.

Ik zit op mijn fiets,het is erg vroeg in de ochtend dus er is nog bijna niemand op de weg. Tilburg is groot,en heeft bijna geen groen wat ik erg jammer vind. Maar ik fiets door,rustig met de zang van de koolmeesjes op de achtergrond. Zodra ik even bij het stoplicht sta kijk ik op mijn telefoon. STIK!!! 8 uur al!! Over een kwartier moet ik op school zijn en ik ben in the middle of nowhere!!! Ik besluit snel terug te fietsen en te kijken of ik kinderen zie met tassen,schooltassen. Snel nog maar 10 minuten! Ik zie een meisje,ze heeft blonde haren,is niet zo groot en heeft een grote eastpack rugzak. Zij zal ook wel naar mijn school gaan dus ik fiets haar achterna.

Wanneer ik mijn fiets afsluit hoor ik de zoemer gaan. Heel anders dan op mijn oude school. Ik loop naar binnen en moet me haasten want de bel is al gegaan. Dus op willekeurige keuzes kom ik uiteindelijk net op tijd bij lokaal 305 aan. De eerste les is mentorles. Ik open de deur van het klaslokaal en de mensen kijken me aan alsof ik iets heel geks heb gedaan. Maar ze zijn gewoon verbaasd dat ik nieuw ben denk ik. Ik krijg een plek toegewezen,een tafeltje naast het meisje waar ik net achter fietste! Ze zegt dat ze Lisa heet,en we raken in gesprek.

LISA
Het meisje komt naast me zitten,voor het eerst in 3 jaar zit ik weer naast iemand! Ze ziet er heel lief uit,ze heeft net zoals mij blond haar,blauwe ogen en is net zo groot als mij,grappig! Ze zegt dat ze op dansen zit en dat ze uit Zwolle komt,ik vertel dat ik op toneelles zit. We hebben misschien wel de halve les gepraat! Het voelde erg vertrouwd en we hebben al afgesproken om vanmiddag bij haar te netflixen. Het is raar om gelijk zo met iemand verbonden te zijn,heel raar. Ze kon zo mijn zusje zijn.

My secret sister~DUTCHWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu