Het verzet

23 0 1
                                    

Vorig jaar was de 100ste hungergames. Aangezien het de kwart telling was moeten er 2 jongens en 2 meisjes meedoen aan de spelen, deze waren tussen de 12 en 15. Ik wilde niet eens kijken hoe kinderen van 12 elkaars keel doorsneden. Aangezien het Capitool de macht weer heeft sta ik vaak ingeschreven voor de boete en de bonnen van dit jaar om genoeg eten te hebben voor mij en mijn vader. Mijn vader had een ongeluk gehad in de mijn en ik een deel van zijn rechterbeen kwijt. Hij kan niet werken dus moet ik al het geld verdienen. Mijn moeder is gestorven na mijn geboorte en mijn vader wil niks over haar kwijt. Soms wil ik weten hoe mijn moeder was, het enige dat ik weet is dat ze Adriana heten en dat ze is gestorven in de tijd van de 85ste hungergames.

Morgen zou de boete zijn, iets in mij is bang dat ik word getrokken. Waarschijnlijk ben ik gewoon overbezorgd over mezelf. Ik werd wakker en kleden me aan. Ik ging naar mijn werk. Ik werk in de winnaars wijk.  Ik werk voor Katniss en Peeta! Ze zijn heel aardig, maar je ziet aan katniss dat ze erg bezorgd is om haar kinderen. Vooral in de week van de boete. Dit jaar doet haar oudste kind Josua voor de 5de keer mee aan de boete en haar dochter voor de 2de keer. Ondertussen was ik bij de winnaars wijk aangekomen en ik zag katniss op een bankje zitten.
'Goede morgen mevrouw Mellark.'
'Je weet dat ik wil dat je me gewoon Katniss noemt'
'Sorry, ik ben erg gespannen voor de boete van morgen, u vast ook'
'Ja, vooral voor Josua'
Ik zag dat ze zo emotieloos wilde kijken
'Mevrouw, mag ik u wat vragen'
'Uiteraard'
'Als ik word getrokken, wat moet ik dan doen?'
Ik zag tranen in haar ogen komen
'Luister Nadienë, je vader heeft me gevraagd om dit te vertellen aan jou, en ik denk dat de tijd daar is dat je het wilt horen.'
Ik voelde dat er iets heel belangrijks ging komen
'Je moeder is gestorven in de hungergames'
Ik wist niet wat ik moest zeggen
'Ze stond samen met he vader in de finale, ze was 18 en zwanger van jou. Je vader wilde dat zij het overleefde. Maar he moeder stortte ineens inelkaar en jij werd geboren. Toen jij was geboren had je moeder veel bloed verloren en ging ze dood, je vader overleefde het en zorgde voor je.'
Ik was in shock! Ik moest naar mijn vader!
'Nadienë, je moet sterk blijven! Luister het capitool is bezig om een aanslag op district 12 te organiseren en wij zijn bezig met een verzet, wil jij daar bij?'
Katniss zag dat ik te emotioneel was om te antwoorden, en sloeg een arm om me heen. Ik herpakte mezelf en begon te denken.
'Ja, ik wil bij het verzet'
Toen die woorden over m'n lippen kwamen voelde ik een grote angst.

Katniss omhelsde me.
'Oké Nadienë, het houd wel veel in en ik weet niet of je zeker bent dus zal ik je wat uitleg geven, onthoud dat ik je nergens toe dwing'
'Ik blijf bij mijn antwoord, wat je me ook verteld. Ik ben bereid mijn leven te geven.'
Ik begon te beseffen wat het Capitool de bevolking van Panem aan doet. Dit mag niet doorgaan.
'Nadienë, ik heb diep respect voor jou'
'Nee mevrouw dat heb ik voor u'
Ze omhelsde me weer en Peeta kwam naar buiten. En begon een gesprek met Katniss.
'Heb je het gezegd'
'Ja'
Hij kuste haar op de wang en liep naar mij.
'Nadienë, het verzet zal morgen na de boete vertrekken naar een veilige plek, we verzamelen bij de opening van het hek naar het woud.'
Even was het stil.
'Je mag naar huis'

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Oct 03, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

De Survival SpelenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu