" Doktor Alysra " panggil seorang nurse yang tertera nama maizan.
Nurul Alysra menoleh ke arah nurse tersebut dan kemundian menghadiahkan senyuman yang manis..
" ya nurse, ada apa ? "
" ini ada beberapa profile pesakit dan jenis penyakit yang mereka alami,doktor. "nurse maizan menghulurkan file kepada Doktor Alysra.
file tersebut bertukar tangan.
" okey. hermm ni profile pesakit yang saya rawat ke ? " tanya Alysra
" yes doktor. "
" ouhh.. okey " Alysra menyelak beberapa kertas dengan ala kadar sahaja.
" ahurmm kalau tak ada apa-apa,saya minta diri dulu " ujar nurse.
nurse tersebut meninggalkan tempat itu setelah Doktor Alysra memberi isyarat " okey " kepadanya.
****
Fayyadh Hafreez menyapu jem strawberry di atas rotinya dengan teliti.
" haa ayyad, baru bangun ke ?"
Fayyadh Hafreez memandang ke arah mummynya. " alah mummy ni , macam tak tahu pulak kan "
" hermm " Puan Sri Maimunah duduk di atas kerusi yang diperbuat daripada kayu jati.
" mana daddy ? " tanya fayyadh hafreez.
" mana lagi kalau tak ke padang golf "
" again ? dengan siapa ?"" hermm biasalah businessman.."
Roti yang fayyadh hafreez sapu tadi buat kali kedua selamat masuk ke mulutnya.
" that's why ayyad taknak ambil alih syarikat daddy tu..kalau tak 24 hours kena ikut telunjuk client. very boring."
" dah tu nak biarkan daddy handle company tu sampai tua ? tak kesian dekat daddy ke ? " bertalu-talu pertanyaan mummynya.
mengeluh.
bukan dia tak kesiankan daddy tapi jiwa dia bukan ke situ.Dia mahu terbang.
****
follow x vote x comment