Imaginați-vă Universul în momentul de față. Galaxiile se îndepărtează una de alta cu o mie de kilometrii pe secundă.
Dar acum 13,8 miliarde de ani, situația era altfel. Acum 13,8 mil. ani, Universul lua naștere. Dintr-un atom, totul a luat naștere: de la aerul care îl respirăm, la toate galaxiile și constelațiile. Asta ar fi explicația dată de un astrofizician, care pare destul de logică dacă am avea acces la trlescoapele folosite de NASA.
Și această explicație, la care majoritatea fizicienilor s-au oprit, o voi dezvolta.
Veniți cu mine, în minunata lume a spațiului cosmic, unde vă voi explica tainele lui.
Înainte de intra în detalii, aș vrea să lămuresc două concepte pe care le voi folosi des în carte: gaura neagră și gaura albă.
Prima, gaura neagră, este mai cunoscută: o stea, la moarte, în funcție de masa sa, poate deveni o stea neutonică, sau o gaură neagră. Ambele sunt două "creaturi" cu o forță gravitațională covârșitoare. Dar dintre ele, gaura neagră este cea mai impresionantă. Forța ei e așa de puternică, încât nimic, nici lumina, la viteza ei de 300.000 km/s, nu poate scăpa.
Dacă am putea scăpa de orizontul evenimentelor, care ne-ar lungi ca pe niște spaghete, am ajunge la un punct în spațiu-timpul găurii negre, unde toate fenomenele fizice nu ar mai exista, numită singularitate.
Gaura neagră, pe de altă parte, e exact opusul celeilalte: nu are nevoie de o stea, apare pur și simplu, și durează doar o milisecundă. V-ați putea spune că seamănă cu Big Bang-ul. Așa și este. Nu am luat naștere din singularitatea unei găuri negre, cum a spus dr. Stephen Hawking, ci din a unei găuri albe. Și gândiți-vă: la o gaură neagră, toată materia merge de pe o suprafață plană, spre un punct, la cea albă e invers: dintr-un punct, spre o suprafață plană.
De asemenea, cum dintr-o gaură neagră nu scapă nimic, într-o gaură albă nu intră nimic, datorită razelor gamma(și nu numai) care distrug materia.
Acum, dacă materia poate doar ieși dintr-o gaură albă, înseamnă că a trebuit să intre pe undeva. Nu putea fii din Universul nostru, fiindcă acum vorbim de momentul când el nu exista, deci gaura neagră a existat în alt Univers. Cum?! Alt Univers?! Da, altul. Deci, trăim într-un Multivers, iar Universul nostru drag se transformă într-un vers.