De zwarte wolf Jack keek hoe een hert ontsnapte. Ze hebben al dagen lang geen hert gegeten en moeten leven op konijnen en vogels. Daarom gaan ze op weg naar het speciale hertenbos, maar ze kunnen niet gaan omdat een paar wolven van de roedel gewond is geraakt tijdens een gevecht met een andere roedel. Jack kijkt naar ze medewolven en denkt: 'Er moet iets zijn zodat ze het overleven misschien als ze in het hertenbos zijn dat ze het overleven' dus ze vertrekken naar het hertenbos ......
Een dag later....
We zien een hert lopen en rob valt het hert aan en ja ze kunnen weer voor het eerst in paar dagen hert eten en de gewonden krijgen weer kracht. ze zijn klaar om te vertrekken en ze beginnen aan de reis...paar dagen later.... Mike ruikt andere wolven en waarschuwt de roedel, al de wolven maken zich klaar om te vechten en ze zien twee jonge wolven die waarschijnlijk zijn verbannen. De wolven vragen (grommen) als ze bij de roedel mogen. Jack gromt ja en ze gaan weer verder. Na drie dagen lopen merken ze dat er iets is met het bos waar ze doorheen lopen, ze lopen een stuk door en ze zien een huis waar waarschijnlijk mensen wonen. Ze zijn bang maar ze zijn slim en lopen erom heen maar dan zien ze nog een huis, ze zien alleen huizen uit het niks roept een mens: 'Kijk daar, daar zijn wolven'. ze rennen weg omdat ze bang zijn. Na een tijd rennen komen ze bij een ijsmeer aan ze zien dat het ijs dun en glad is, maar ze gaan als nog erover een voor een gaan ze erover maar bij de laatste begint het ijs te breken de wolf begint te rennen en het ijs blijft maar breken en de wolf rent en rent en net op het nippertje haalt hij de overkant.