Era toamna.Frunzele cadeau intr-un dans mirobolant.Afara era un frig de crapau pietrele.Tom statea in camera sa cu pereti galbeni si plini de pete bând un vin alb.Simți iz de bard proaspat ars.Mirosul venea din soba lui.Avea un sentiment de deja vu, caci acum o saptamana statea exact in acelasi loc cu exact aceasi figura pe fata doar ca atuci prin apartamentul sau domnea un miros de stejar care il imbia la somn.Tom se ridica brusc si zgomotos si merse in pat de parca ar fii fost hipnotizat.Se lasa usor ca o pana peste cearceful rosu cu albastru.Privii spre tavanul sau distrus de ploaie,caci statea la ultimul etaj asa ca ploile de toamna il invinsera,si se gandea atat de adanc incat adormii.In camera se instala o linest cutremuratoare.
Dupa un somn de o ora si jumatate
Tom se scula cu nasul infundat si cu o pofta indiot de puternica de a fuma pipa.Merse la baie si se spălă pe fata apoi privi in oglinda sa murdarita de vreme. Privi apoi spre clanta care avea urme de mana murdara de noroi uscat.Ori el nu avea de unde sa aiba noroi pe maini.Apoi simti un fior care îi dadu de inteles ca intuiția i-a ajuns la creier.Astfel desluşii totul.Se uită dupa oglinda si gasi un bilitel care parea sa fie pus acolo de aceeasi mana murdara.Luă biletul merse in graba unui iepure spre pipa pe care o primise de la tatal sau inainte sa moara si o aprinse cu bricheta primita tot de la el . Bricheta era calda iar pipa era plina cu tutun desi nu le folosise pe nici unele niciodata in viata lui.Stătu un pic pe ganduri insa in final isi aprine pipa si citii hartia.Pe ea scria asa:"Poc.Poc.Poc.Poc.".
Tom lua o gura de vin si il lua instant ameteala.Atunci isi dau seama,duapa mirosul si culoarea ciudata,ca in vinul sau se afla ceva.In secunda urmatoare Tom se ridica si deschise geamul cu atata forta ca aprope il rupsesesi arunca vinul pe fereastra.Sa duse la loc pe fotoliul sau din piele neagra si se puse pe ganduri.