majlis pertunangan

21 0 0
                                    

6:30 am
Scha sudah mula bangun kerana hari itu adalah hari yang dia tunggu2 iaitu majlis pertunangannya dengan rayyan.....sedang scha mengemas katilnya
(Messagetone) tit tit...scha terus bergegas mencari handphone nya.....
Rayyan:morning my future wife are you ready for today dear...
scha: not yet i rasa macam nak.....
Rayyan:nak apa??
Scha: nak nikah terus hari ni
Rayyan:actually i pun hahaha....
Rayyan:siap cantik2 tau sayang...
Scha:macam2 lah u ni yela for you sayang i will do everything muahhh i gotta go
Rayyan:muahhhhhhhhhhhh i give you more

Selesai saje bermesej dengan rayyan scha terus mandi.........

7:30Am
Selesai scha mandi dan pakai baju tunangnya mak andam pn smpi untuk makeup scha...semasa make up yang terakhir iaitu lipstick tiba -tiba mama scha panggil."scha,pihak lelaki dah sampai cepat turun"kata mama....scha mula berdebar saat iti walaupun cuma hari pertunangan....selesai saja makeup scha keluar bilik dan turun ke ruang tamu...semasa scha sedang turun tangga mata rayyan tidak terlepas dari melihat bakal tunangnya yang sangat gorgeous dengan dress putih with black diamond..........sampai di ruang tamu scha menjadi pandangan keluarga rayyan..... saat itu jantung scha semakin berdebar.....
Scha ditemani mama dan kakaknya semasa duduk di pelamin............
8:30
(Perbincangan keluarga lelaki dan perempuan).........................................."selesai"kata salah seorang keluarga lelaki...........pada saat itulah mummy kepada rayyan duduk di sebelah scha diatas pelamin bagi menyarungkan cincin pertunangan mereka berdua...
Mummy:scha cantik hari ni
Scha:tq mummy.....
Mummy: jaga anak mummy betul2 yer sayang...
Scha:insyaallah mummy....
Selesai saja mummy dan scha berborak ,mummy sruh scha hulurkan tangan..... mummy menyarungkan cincin di tangan scha dengan mudah sekali kerana rayyan sangat pakar tentang saiz jari scha......apabila mummy dah menyarungkan cincin di tangan scha,scha salam dan cium tangan mummy dengan lembut sekali....
Selepas itu sesi bergambar antara kedua -dua pihak bersama pasangan sejoli itu

kamulah takdirkuWhere stories live. Discover now