З поміж усіх вихованців Вандомського колежу, мабуть, тільки ми з тобою літературний обрали шлях. Ми, що захоплювалися філософією в тому віці, ( коли нам годилося захоплюватися тільки де viris . Ми зустрілися з тобою знову, коли я писав цю повість, а ти працював над своїми творами прекрасними про німецьку філософію. Отже, ми обидва лишились вірні своєму покликанню. Сподіваюсь, так само буде тобі приємно побачити тут своє ім\'я, як написати мені приємно його.
Давній шкільний Твій товариш де Бальзак.
Якось узимку 1829-1830 року в салоні віконтеси де Гранльє до першої години ночі засиділися двоє гостей, що належали не до її рідні. Один з них, вродливий юнак, пішов, як тільки пробив годинник. Коли його стукіт екіпажа розлігся по подвір\'ю, віконтеса, побачивши, що лишились тільки її брат і друг сім\'ї, які кінчали партію в пікет , підійшла до дочки; дівчина стояла біля каміна і, здавалося, уважно розглядала прозорі візерунки на екрані, хоч насправді так явно прислухалась до кабріолета шуму, що це підтвердило побоюваннями матері.
- Камілло, якщо ти й так далі поводитимешся з молодим графом де Ресто , як сьогодні ввечері, я змушена буду не приймати його більше. Послухайся мене, моя дитино, якщо ти віриш моїй ніжній любові, дозволь мені керувати тобою в житті. У сімнадцять років ще дівчина не може судити про майбутнє ні, ні про минуле, ні про певні вимоги суспільні. Я зверну твою увагу тільки на одну обставину. У пана де Ресто є мати, що здатна розтринькати мільйони, жінка низького походження, дівоче прізвище її Горіо, і в молоді роки вона давала чимало приводів до пліток. Вона так погано ставилася до свого батька, що, либонь, не заслуговує мати такого гарного сина. Молодий граф обожнює її і підтримує з синівською відданістю, вартою найбільшої похвали;- так само він про піклується
свого брата й сестру. Чудова Та яка б не була його поведінка, - додала віконтеса, лукаво усміхаючись, - поки жива його мати, жодна порядна родина не наважиться довірити юному Ресто статок і майбутнє своєї дочки.
- Я почув кілька слів, що мене спонукають втрутитися до вашої розмови з мадемуазель де Гранльє , - вигукнув друг дому. - Я виграв, графе , - сказав він, звертаючись до партнера , - залишаю вас, щоб поспішити на допомогу вашій племінниці.
- От що значить мати слух адвоката , - мовила віконтеса. - Любий мій Дервілю ! Як ви могли почути те, що я так тихо казала Каміллі?