Olly grep ett starkt kompis grepp om min handled. Vi hade en skyddsgubbe framför oss eller vad det nu kallades. När vi kom fram till porten stod det en del tjejer där, men det var säkerhetsvakter och poliser så dom kunde inte springa fram till oss eller till Olly då. Olly öppnade dörren och sa varsågod! Jag klev in och sa ett svagt tack. Omar kom gående mot mig, han kramade mig hårt och kysste mina läppar. Han tod sedan tag i min hand och visade mig en soffa där jag kunde sitta. Jag satt där och väntade i ungefär en och en halv timme innan dom var klara med allt. Det var ganska många i studion och jag kände inte ens igen alla. Såklart var Felix och Oscar där också och andra som jobbade med killarna. När dom var klara hade klockan blivit ganska mycket på kvällen men vi skulle ändå gå till ett cafe som vi hade bestämt innan. Alla började röra sig utåt och när vi kom ut genom dörren stod det en del tjejer och väntade. Killarna kramde vissa och tog kort med dom men dom hann inte med alla.
När vi kom in på cafet hade dom som jobbat där fått flytta bord och ställt dom på led så alla vi kunde sitta vid ett och samma bord. Vi satte oss och fikade o pratade.
Det blev lite prat om planering för vi hade inte hunit med det i studion.
Plötsligt...
Börjde jag känna hur jag blev kall. Det var inte särskilt kallt där inne men det var heller inte så jätte varmt tyckte jag.
Min lins började kronkla och en tår rann sakta ner från mitt öga. Den landade på min byxa och gjorde en liten vatten pöl på mina blå jeans. Omar tog försiktigt sin hand under min haka och vred mitt huvud mot honom. Hur mår du? viskade han i mitt höra. Det var bara min lins som krånglade sa jag och kysste han. Men han envisades med att fråga är det säkert? Mhm sa jag. Plötsligt utan att jag var medveten om det rann en till tår ner från mitt öga. Omar stoppade den med sin tumme och kramade mig hårt. Vi kramades länge och dom andra la sig inte i det dom diskuterade planeringen för att allt skulle gå ihop. Plötsligt kände jag hur en hand tog på min axel och jag släppte greppet ur Omars och min kram.