Bermulanya Kisah antara Farish dan Merlinda di sebuah tempat belajar iaitu Universiti Sains Malaysia, Pulau Pinang. Mereka mula bertemu dengan kemalangan kecil di hadapan Universiti.
Garish anak orang kaya yang berlagak sombong itu mula marah terhadap Merlinda yang tidak sengaja melanggar kereta Altis kepunyaan Farish Rahim.
Merlinda mula berkata" sorry! Saya tidak sengaja melanggar kereta awak. Kata Merlinda kepada Farish'.
Farish berasa sangat marah kerana kereta kepunyaannya dilanggar oleh orang. Lebih- lebih orang itu tidal dikenali olehnya.
Farish mula berkata" Aku tidak perduli apapun alasan kau! Yang aku mahukan ganti rugi atas kerosakkan kereta aku ini. Faham!
Farish terus melangkah pergi ke pintu masuk Universiti Tampa memikirkan hal yang berlaku sebentar tadi.
Merlinda berasa susah hati kerana ingin mendapatkan wang dari mana? Untuk menggantikan kerosakkan kereta Farish. Sedangkan Wang yang milikinya hanya cukup untuk pembelajarannya sahaja.
Setelah melangkah masuk Universiti, Merlinda mendaftarkan dirinya untuk kemasukkannya di Universiti Sains Malaysia. Tiba-tiba, sewaktu Merlinda berbaris untuk menunggu gilirannya did panggil. Farish yang riak itu tiba-tiba memotong barisan Merlinda yang sedang berbaris di hadapannya untuk mendaftarkan dirinya.
Dalam hati Merlinda berkata " Ish! Sakitnya hati aku!!!
Merlinda terus berkata " Hello brother, kau tak reti ikut giliran ke? Ramai lagi yang nak daftar. Jangan kau buat Universiti ni macam kau yang punya! Ngomel Merlinda kepada Farish.