Så, jeg heter Ellie. Eller mer nøyaktig, Ellienore Grace Ackerman.
Bitt av hestebasillen og eier av Sproots Jumper Belany, daglig kalt Sproots. Ei flammende rød hannoveranerhoppe, på bare seks år, som setter lys i den ellers ganske kjedelige hverdagen min.Moren min stakk ifra meg og pappa, på grunn av en annen mann, når jeg var bare fire år. Jeg og pappa ble værende i Idaho, mest på grunn av pappas lille håp om at mamma kom tilbake. Men når vi hadde ventet i tolv år, sa jeg at nok er nok, og vi flyttet til New Zealand.Vekk fra, minnene, vennene jeg ikke hadde og egentlig bare vekk fra hele Idaho.
Pappa hadde uansett slekt i New Zealand så da gjorde vel ikke det noe?Så nå er jeg bosatt i et gigadigert, hvitt hus mitt i ingenmannsland. Jeg trives jo, det er fine ridestier, godt anlagt område for både hest og andre dyr, og med på kjøpet fikk vi den fineste stallen jeg noen gang har sett!
Den er stor og rød, med lange rader med romslige bokser. Stort salrom, fórrom, tørkerom, vaskespilt, til og med et toalett og nei, rett og slett drømmestallen i mine øyne.
Tante Lynn, pappas søster, skal også flytte inn til oss og vi skal ta imot hester som trenger hjelp. Hun har allerede to hester stående hos seg som hun kjører hit når hun flytter inn om fire dager; Cocoa og Cocoa's Charm, mor og sønn. Etter beskrivelsen tante ga meg var Cocoa sjokoladebrun med lys, blond man, med vennlige, brune øyne. Og Charm var avtegnet med morens sjokoladebrune farge på flekkene over det ellers hvite hårlaget.
Plassen får jeg venne meg til over sommerferien og så begynner jeg på videregående når skolen starter opp, naturligvis. Ut ifra hva jeg vet til nå kan jeg ikke si annet enn at jeg gleder meg til hva fremtiden bringer, men det er jo bare det som gjenstår å se, eller hva?
~*~*~*~*~
Oi, hadde ikke trodd prologen skulle bli så kort! Jaja, den ble ikke så bra så da gjør det vel ingenting. Hvem har vel lyst til å lese lange, dårlige og kjedelige tekster? Ikke jeg i hvertfall!
Uuh, er så spent på denne boken her! Planlagt den leeeeeeeeeeeengelenge! Var egentlig den første boken jeg hadde tenkt til å skrive, men sånn ble det ikke, og glad er jeg for det for å være ærlig. Har utviklet mye i skrivingen siden "En ekte venn", som var en av mine første bøker! Har store planer for denne boken, selv om den egentlig bare er for å samle motivasjon og inspirasjon. Men hvem vet, kanskje det blir mer etter hvert?!
Vel, det er det deres jobb å avgjøre, alt for mine kjære lesere (jeg håper nå da at noen kommer til å lese..)!
Så utifra dette håper jeg dere er minst like spente som meg, for denne boken, og er dere det;VOTE&KOMMENTER!
Så blir det flere, oftere, lengere og bedre deler senere.Kisses -A
YOU ARE READING
THE SECRETS HIDING SPOT - norwegian
RomanceEllienore Grace Ackerman. En ung jente, 16 år. Mistet moren min som fireåring, nei hun døde ikke. Nettopp flyttet fra Idaho til New Zealand, fordi faren min endelig klarte å rømme fra hva som en gang var et hus han delte med meg og mamma. Rømme fra...