BATI SOYSARAÇ'IN DÖRT ATLISI

16 3 2
                                    

Hikayemiz Batı Okyanusta Başlıyor.
Ben Çağatay,soyadım Topal.Aslında bir diğer adım Mehmet olsada kullanmayı pek sevmiyorum.Kendimi anlattım ama diğer üç arkadaşımı anlatmadım.Onların adları;Yusuf,Emin ve Furkan.İlk olarak Yusuf,okyanusun en iyi gemi kaptanı.Bu yaşıma dek ondan iyi gemi kaptanı görmedim.Emin ise araştırmacı ve yazar.Furkan da at üstünde çok başarılı ama biraz tembel.Biz batının en iyi kelle avcılarıyız.Şimdi yakalamamız gerekenler ise Gizo Terika.Bunlar batıyı alt üst eden kadrosu ile hırsızlık ve suikastçileri.Artık hikayeye geçeyim.
Biz Skandiyanın Hallasholm kasabasında Gizo Terika'yı kıstırmıştık ancak,onlar kaçmayı başardı.Onların izini kaybettik ama aradan kısa bir süre sonra Emin,birkaç yakın dostundan aldığı bilgiye göre,Gizo Terika'nın Galya'daki La Rivage kasabasında bir yerde saklandıkları bilgisine ulaştık.Oraya gitmek için hava karanlıktı ve yarın şafak vaktinde limandan açılacaktık.Bu gece ise paramızın olmadığından bir pansiyonda kalamazdık.Bu yüzden her zamanki gibi Kurt Gemisi'nde kalacaktık.
Güneş doğmaya yakın kalktım.Bizimkileri kaldırdım.Hemen hazırlandık ve Kurt Gemisi'ne bindik.Her zamanki gibi kaptanın ben olmama rağmen gemiyi Yusuf'a bıraktım.Skandiya'dan Galya'ya gitmek için en kısa yol ama tehlikeli yoldan,Dar Geçitten geçecektik.Kontrolü ele ben aldım.Hızı azalttım.Hızı azaltmamış olsam bu hikayeyi yazamayabilirdim.Neyse ki Dar Geçit'den sağ salim geçtikten sonra Galya'daki limana ulaştık.Oradan at üstünde 2 günde gidebildik.Ancak orada Gizo Terika'nın saklandığı yeri bulmak,işte bu zordu.
Dördümüz ayrıldık ve her yeri aradık.Sonuç olarak ipuçları bulduk.Bu ipucu bizi Gizo Terika'ya götürdü.Saklandıkları mekana gidip gizlice girdik.Büyük Ayı bizi gördü.Hemen kaçmaya çalıştılar.Ancak Furkan ve Emin önlerini kesti. Büyük Ayı ve Fruktoz'u yakaladık.Saklandıkları yerde sadece ikisi vardı.Diğerlerinin nerede olduklarını öğrenmek için onlara işkence yaptık.Sonuç olarak hiçbir şey bulamadık.İkisini Kara Şovalye devleti'nin hükümdarına,Kral Lourens'e teslim etmek için postahaneye gidip ona telgraf çektim.O da 4 gün sonra buluşma yerine gelip Büyük Ayı ve Fruktoz'u teslim ettik ve karşılığını aldık.Tam geri dönerken Gizo Terika'nın en iyi adamı Kıl Canavar'ı karşımıza çıktı.Çatışmaya girdik.Emin çatışmada yaralandı.Kıl Canavarı iki adamla geldi ama adamlarını çatışmada kaybetti.Sonra daha fazla dayanamayacağını anladı ve kaçtı.Emin'i hemen bir doktora götürdük.Yarasının çok ciddi olmadığını oğrendik.Bu yüzden seferleri iptal etmedik.Tam limandan ayrıldık gidiyoruz limanda patlama oldu.Hemen geriye döndük.Karşımızda bir sürü insan yerde yatıyor.Bu bir suikastti ve kimin yaptığı muammaydı.Bunu Gizo Terika yapmazdı.Çünkü onlar bu olayı hangi çıkarla yapmış olabilirdi ki?Onlar değilse bunu yapacak tek bir kişi biliyorum,o da Cango.Cango tek çalışırdı ama iyi iş yapardı.Hemen onun tamirat evine gittik.Kapıyı çalar çalmaz ev havaya uçtu.Herkes bir tarafa dağıldı.Furkan ve ben ağır yaralanmıştım.Diğerlerine ise ne olduğunu anlamadım.Sonra Yusuf gelip beni at arabasına taşıdı.Furkanı da getirmeye giderken Yusuf vuruldu.Ben yaralı olsam bile koşarak onu kurtarmaya gittim.Diğerlerini ise alamadan kaçtık.Emin ile Furkan geride kalmıştı.Hemen limana gittik.Emin ile Furkan da oradaydı.Furkan'ı iyi gördüm.O bu saldırıyı sandığım gibi değil,hafif sıyrıklarla atlatmış.Neyse ki Yusuf da bu olaydan sadece kolundan vurularak atlatmıştı.
Bu olayın ucunda kimin olduğunu bulmalıydık.Aylardır Gizo Terika'yı yakalamak için kafa patlatıyorduk.Şimdi de Cango,bu işte zordu.Bu olaylar yüzünden çok yorulmuştuk.Şimdi bu olayın ucunu bıraksak geri yakalayamazdık.O sırada bir arkadaşımdan haber geldi.O da bize yardım etmek istiyordu.Ama onu bu işe almadım çünkü bu iş hata istemezdi.Ondan bize sadece istihbaratçılık yapmasını istedim.O da kabul etti.Aradan 2 gün geçti.Güneş doğmuş,kuşlar cıvıl cıvıl ötüşüyordu.Yusuf uyuyor,Emin ile Furkan kahvaltıyı hazırlıyordu.Yusuf'un durumu çok ciddi değildi ama ağır bir travma geçirmişti.Onu kahvaltı için kaldırdım.Kahvaltıyı yaptık ve ben evden çıktım.Arkadaşımın yanına gidecektim.O sırada bir bankanın önünden geçerken bir kaç maskeli soyguncu bankayı soyuyordu.Hemen silahımı çektim ve çatışmaya girdim.İki kişilerdi ve ikisini yakaladım.Maskelerini çıkardım ki karşımda ne göreyim.Cango ve arkadaşım.Arkadaşımın bize neden yardım etmek istediğini şimdi anlıyordum.İkisini polisler gelmeden aldım ve at arabasına koydum.Limana gittim ve Kurt Gemisi'ne koydum.Bizimkilere haber verdim ve hemen sorguya aldık.Arkadaşım bize neden yardım etmek istediğini anlattı.Onların tüm planı biz Gizo Terika'nın peşinde iken bize suikast yapacaklardı.Akşam olmuştu.Furkan nöbet tutuyordu.Ben de uyudum.Sabaha doğrukalktım.Neyse ki hücredekiler kaçmamıştı.Bu suçluları teslim etmek için Kral Lourens'e telgraf çektim.Bunları almaları için buraya gelmelerini istedim ve üç gün sonra geldiler.Biz de onları teslim ettik ve karşılığında paramızı aldık.
Akşam olmuş,herkes uyumuştu.Sonra ben de uyudum.Sabah erken kalkıp Galya'ya,komutanımızın yanına gidecektik.Sabah limandan açıldık ve oraya 4 günde gittik.Komutanın gizlendiği yere gittik.Eve girdik ve komutan yoktu.Sadece bir not vardı.Notta ekipmanlarımızı burdan alıp Skandiya'ya,Gizo Terika'nın saklandığı mekana operasyon yapmamız gerektiği yazıyordu.Sonra ekipmanları alıp Skandiya'ya doğru yol aldık.Yolda fırtına çıktı,Kurt Gemisi çok zarar gördü.5-6 metrelik dalgalar bizi gitmemiz için engelliyor,yavaşlatıyordu.O fırtınadan sağ salim çıkabildik.En sonunda limana ulaştık.Normalde 8 günde gitmemiz gerekirke 11 günde gitmiştik.Daha limanda Hallasholm'e at üstünde gidecektik.Oraya vardık ve Gizo Terika'nın saklandığı yere gittik.Bu sefer Kıl Canavarı ve komutanları Baron hariç hepsini yakaladık.Hepsini yüksek güvenlikli hücrelere koyduk.Lourens'e yine telgraf attım.Skandiya'ya gelip bu suçluları teslim alacaktı.Ancak Araluen'den buraya gelmesi 9 gün sürdü.Lourens hepsini teker teker aldı.Karşılığında büyük miktarda para aldık.Artık geriye sadece Baron ve Kıl Canavar'ı kalmış idi.Bu işe başlamadan bir hafta kadar dinlenecektik.Sonra ise bu işe başlayacaktık.Bu süre içinde dinlenip dinç bir şekilde o suçluları yakalayacaktık.
Bir hafta geçtikten sonra yeniden işe koyulduk.Baron ve Kıl Canavarını yakalamak için elimizden geleni yapacaktık.Bazı dostlarım bize istihbarat sağlıyordu.Onlara sordum,hiçbir iz yoktu.Gizo Terika'yı bitirmek için sadece ikisi kalmıştı.Onları yakalamak için onları bulmamız gerekiyordu.Onları tüm okyanusta ve karada aradık ama sonuç sıfır.Aradan üç dört ay geçti.Bir kaç kişiden aldığımız bilgiye göre Gizo Terika'nın Toskano yakınlarındaki bir kasabada oldukları bilgisini aldık.Hemen hazırlanıp oraya gitmek için yola koyulduk.Oraya 14 günde vardık.Orada bir pansiyon bulup kaldık.Sabah oldu.Bir bilgiye göre 15 dakika önce limandan kalkan İberyon gemisine binmişler.Bizde hemen Kurt Gemisi'ne binip İberyon'a gittik.Kurt Gemisi bindikleri gemiden daha hızlı olduğu için biz limana daha önceden vardık.Limanda bir yere gizlenip onları bekledik.Gemi geldi ama gemiden sadece Kıl Canavar'ı indi.Baron ise ortada yoktu.Ama Kıl Canavar'ını yakaladık.O sırada bir kaç maskeli adam etrafımızı sardı.Teslim olup Kıl Canavar'ını geri vermemizi istediler.Bizde teslim olduk.Bizi bayıltıp bir yere götürdüler.Uyandığımda yanımda kimse yoktu.Baron geldi ve bana ellerim bağlıyken dayak attı.Sonrasını hatırlamıyorum.
Uyandım,sonra bizi bir odada toplayıp ellerimiz bağlı dizdiler.Bize silah doğrulttular.Bizi teker teker vuracakları sırada Lourens ve adamları geldi.Bizim elimizdeki ipleri çözdüler.Baron'a saldırdım.İyice bir dayak attım.Elimden zor aldılar.Baron'u ve Kıl Canavar'ını yakaladık.Gizo Terika'nın tüm adamlarını yakalamıştık ve bunun bir hayal olduğunu sanıyordum.Artık bu iş bitmişti.Bunları da yakalayıp Lourens'e vermiş,karşılığını büyük bir miktarda almıştık.Bu para bize ömür boyu yterdi.Bu yüzden Kelle Avcılığını bıraktık.Artık hayatımız her normal insanın hayatı gibiydi.
Bir sonraki seride görüşmek dileği ile sevgilerle:
MEHMET ÇAĞATAY TOPAL
ARKADAŞLAR LÜTFEN YORUM YAPMAYI UNUTMAYIN...

DOĞU SOYSARAÇ'IN 4 ATLISIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin