De eerste dag

33 4 0
                                    

{pov. Lisa}
Ik schok me helemaal de pleuris van mijn wekker, hij ging af maar ik drukte zoals gewoonlijk op de snooze knop een uur later ging hij weer. Ik keek op de wekker en mijn ogen werden groot, shit! Te laat ik keek snel op mijn telefoon of de tijd van mijn wekker klopte, en ja hoor, ik ben te laat op mijn eerste school dag snel kleed ik me aan en deed mijn make-up en haar, ik rende als een gek naar beneden en riep: maammmm?! En toen schoot in m'n hoofd, oh ja ze is met oma naar de kerk, snel maakte ik m'n brood klaar en pakte mijn tas en mn fiets en fietste als een gek naar mijn nieuwe school, toen ik op school aan kwam zette ik snel mijn fiets in het fietsenhok en rende de school in, ik hoorde het geluid van een drukke klas en liep snel door, ik zocht mijn klas op en liep naar binnen. Mijn lerares zei: ah kijk daar hebben we Lisa, jongens en meisjes Lisa is nieuw in onze klas, wees een beetje lief voor haar oke? Nou Lisa we hebben hier vaste plaatsen, eeh ga jij maar naast Brian zitten. Ik pakte mijn tas van de grond en liep naar mijn plek, maar op dat moment struikelde ik over een been, het was van een meisje die me heel bitchie aan keek en zei: sorry meid, volgende keer opletten waar je loopt en ze lachte me vals na ik krabbelde overeind en ging snel naar de jongen met zwart haar zitten die dus blijkbaar Brian heet. Ik zette mijn tas naast me neer en dacht: waarom deed ze dat, mijn mentor begon met een namenrondje zodat ik meerdere namen zou weten. Maar de bel ging dus ik pakte mijn rugzak en liep naar de aula, toen ik de aula in liep kwam Kimberly (het meisje dat me liet struikelen) met haar clubje naar me toe en zomaar opeens gooide ze haar flesje water leeg over mijn hoofd. Ik rende huilend weg en dacht: wat is mis met me, ik ben nieuw oke maar dan doe je toch niet zo?! Ik keek door het raampje van de schoonmaak kast en zag dat Brian het voor me opnam. Even later lief ik het schoonmaak hok uit en kreeg toen meteen een klap in mijn gezicht van je raad het al ja van Kimberly ze zei: denk maar niet dat je stoer bent ze keek me vals aan met haar kattige groene ogen, ik draaide me om en liep de aula weer in. Niet veel later kwam Brian naar me toe en vroeg: gaat het wel? Hij keek me lief aan, eh jja hoor het gaat wel stotterde ik, waarom hij moest glimlachen en zei: kom we gaan naar mevrouw de wit (dat is onze mentor) ik knikte en liep met hem mee. Toen we bij het lokaal van mevrouw de wit aan kwamen begon ik weer te huilen. Mevrouw de wit zei: ach meisie toch wat is er? Ik zei niks en hoorde lawaai wat betekende dat de pauze was afgelopen. Mevrouw de wit wreef over mijn rug en vroeg: hoeveel uren hebben jullie nog? Ik huilde nog steeds dus Brian antwoordde: 1tje waarop ik knikte ohh, blijf dan maar hier zei mevrouw de wit. Brian en ik liepen naar de krukken achter in het lokaal en bleven daar het laatste uur zitten. Toen het 5de uur was afgelopen waren we vrij, ik liep naar mijn kluis en pakte mijn spullen er uit, deed hem weer opslot en liep naar buiten, ik wou naar mijn fiets lopen maar toen zag ik dat hij helemaal kapot was, en ik begon te huilen en voelde een Hand op mijn schouder ik keek om en zag.......

De eerste en misschien meteen de laatste schooldagWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu