Hyeri,seorang gadis yang lawa,tetapi kasar.Suka membuat muslihat agar segala janji temu yang diadakan hancur musnah.Hyeri suka memberi 1001 alasan kepada appanya agar dia tidak kahwin pada usia yang muda.Hyeri suka menghabiskan masanya bersama
"Erm.Annyeonghaseyo.Naneun Hyeri imnida.Izinkan saya duduk?" tanya si anak gadis yang agak elligant berpakaian gaun separuh lutut."Eh! Boleh! Sekejap sekejap!" terus Kim Taehyung bangkit dan menarik kerusi dihadapannya."Duduk lah." pelawa Taehyung sambil tersenyum pada Min Ah. "Gomawwo^^" ucap Hyeri.
"Erm.Saya Kim Taehyung.Boleh panggil Taehyung.Saya anak lelaki bisnes partner appa awak.Saya kenal awak dari appa saya sendiri.Selamat berkenalan" Taehyung terus menghulurkan tangan kepada Hyeri. Hyeri hanya memandang Taehyung."Selamat berkenalan" balas Hyeri tanpa membalas jabat tangan Taehyung."Erm.Okay." balas Taehyung simple.
"Maaf lah.Kita baru kenal, so saya tak berapa nak friendly sangat.Mian." balas Hyeri sambil menunduk muka."Alah. Baru kenal.Nanti dah biasa jumpe nanti okaylah.Erm lagi satu, awak ni duduk sorang-sorang kan? Saya dapat tahu dari appa saya.And awak tengah cari calon kan?" tanya Taehyung yang mahu mnenangkan Hyeri.
"Tak.Bukan macam tu.Saya cume mahu seseorang temankan saya je.Saya sakit!! Huaaaaaaaa!!!" tangis Hyeri sambil menutup muka."Bwo?! Awak! Awak sakit apa?! Terangkan lah pada saya! Awak jangan lah nangis!" bimbang Taehyung apabila melihat karenah Hyeri berubah."Huaaa!" tangis Hyeri yang semakin kuat.
"Saya..Saya..Saya! Saya ada masalah mental! Huaaaa!!!" tangis Hyeri semakin kuat. Orang sekeliling memandang kearah mereka berdua."Awak?! Eh! Awak?! Shhhhh!!!!!!" Taehyung sudah tidak tenang dengan keadaan Hyeri semakin menggila."Huaaaa!!!!" Hyeri menjerit kearah muka Taehyung. "Eii! Mitchin yeoja!!" terus berlari Taehyung meninggalkan Hyeri berseorangan di meja couple restoran itu.Terkekeh-kekeh Hyeri ketawa melihat kelakuan Taehyung yang juga mahu menggila.
"Pffftt!!! Hahahahahahah!! Apa lah! Lawak gila! Haha! Good Job Hyeri! Woooo!! Haih..Waiter!" Hyeri memanggil waiter sejurus puas ketawa.
[ AT HOME ]
Hyeri terus meluru masuk ke dalam rumah sambil menepuk nepuk kedua dua belah tangannya."First Date completed! Yuhuuu! Menjadi betul lakonan kau Hyeri!" jerit Hyeri sambil ketawa kecil.
"Complete apa?!" tiba tiba suara garau melingkari gegendang telinga Hyeri. "Appa!" Hyeri cuak. "Tadi Hyeri pergi mana?" soal appa Hyeri yang baru sahaja pulang dari tempat kerja. "Ttak ttak de pergi mana mana la appa.Hyeri pergi jumpe kawan je.Appa dah makan?" soal balik Hyeri sambil memeluk appanya.Kononnya dapat beralih soalan.Tetapi tidak."Yang kamu keluar tanpa izin appa ni kenapa?" soal appa Hyeri kembali."Appa nak makan apa?Mana omma?"tanya Hyeri.
"Appa tanya kamu kenapa tak mintak izin dari appa?".Uish masing-masing bagi soalan bertubi-tubi."Alah appa.Mian!Tadi Hyeri memang jumpe dengan kawan.Hyeri nak cepat sangat tadi.Mian appa." jawab Hyeri dengan suara yang manja."Haih..Baiklah.Tapi lepas ni jangan sesuka hati nak keluar rumah tanpa izin appa." tegas appa Hyeri kepada anak tunggalnya. "Nae appa!" jawab Hyeri sambil tersenyum palsu..
TBC
-wait for another part-
-alright?^^ -
YOU ARE READING
MY D♡CTOR
FanfictionHyeri seorang gadis yang comel,manja,kasar, dan cerewet. Appanya mahu Hyeri berkahwin secepat yang mungkin tetapi macam macam alasan yang dilemparkn oleh Hyeri.Hyeri sanggup menghancurkan semua temu janjinya dengan semua namja. Sehingga satu hari...