Kelas 6 Jujo amat bising kerana ketiadaan guru..Kebanyakkan pelajar berborak borak dengan kawan kawan begitu juga dengan aku. Aku berborak bersama kawan kawan ku yang bernama Zuffar, Syamira dan Adiela. Kami berempat amat rapat. Namun begitu aku lebih rapat dengan kawan ku yang bernama Syamira. Boleh katakan rahsia aku semua sudah ada di tangan dia. Manakala Zuffar pula ramat dengan Adiela. Rahsia Zuffar pula berada di tangan Adiela begitu juga sebaliknya. Walau serapat mana pun kami ada juga gaduh nya dalam persahabatan ini. Hal ini berlaku kerana aku sering menyakat Adiela sehingga dia menangis. Aku dan dia sering dipasang pasang kan dengan Adiela. Namun aku tak kisah kerana aku betul mencintai nya. Hal aku mencintainya juga diketahui oleh Syamira. Persahabatan kami kekal seperti biasa sehingga akhir tahun. Akhirnya keputusan UPSR telah diketahui. Kami berempat telah mendapat 5 A. Kami berasa amat gembira. Sehari selepas keputusan UPSR telah dapat aku terus tidak berjumpa dengan mereka berempat. Aku berasa amat sedih namun aku selalu berkata dalam hati " kau kena kuat Amsyar Farhan " . Aku gagahkan diri untuk sabar. Aku sudah tidak sabar untuk ke sekolah menengah. Kami telah berjanji untuk melanjutkan pelajaran di sekolah menengah di sini sahaja walaupun kami mendapat tawaran . Aku sudah tidak sabar untuk berjumpa dengan mereka lagi lagi Adiela si pujaan hatiku. SMK Seri Berjaya kau tunggu aku datang... Arghhh tak sabarnya...
Itulah luahan hati Amsyar Farhan. Adakah mereka bertiga tidak melanjutkan pelajaran di luar??? Adakah mereka akn menjadi rapat sepeeti dulu lagi??? Ingin tahu kisah selanjutnya???
Ikutilah kisah selanjutnya di LOVE OR EGO ??? part 2 :)
YOU ARE READING
love or ego ???
Short StoryKelas 6 Jujo amat bising kerana ketiadaan guru. Mereka berborak sesama mereka dan ada beberapa murid yang sedang mengulang kaji pelajaran. Aku dan kawan kawan ku juga sedang berborak borak. Kami berborak hanya berempat. Kumpulan borak ku terdiri dar...