Farah pulang dari sekolahnya. Farah berasa amat tertekan dengan final exam. Dia ingin memasuki asrama penuh setelah mendapat keputusan PT3. Itupun jika keputusannya baik.
-
8.30p.m
-
Ibu : Farah! Mari turun makan malam
Farah : Ye bu!
Setelah sepuluh minit,Farah turun untuk makan malam.
Setelah makan Farah terus masuk ke biliknya untuk mengulangkaji bagi paper terakhir keesokkan harinya.
Rutin Farah berterusan sehingga hari keputusan PT3. Farah mendapat keputusan yang cemerlang dan diterima masuk ke dalam asrama penuh.
-
Pada tahun pertama di sekolah baru.
-
Farah dihantar oleh keluarganya ke sekolah baru. Setelah hari menjelang senja,keluarga Farah pulang ke rumah. Farah mendapat bilik di tingkat 3. Farah berkenalan dengan rakan rakan barunya.Tira,jiran di sebelahnya. Risya,jiran hadapannya. Manakala,Fatin,jiran hadapan Tira.
Pada minggu itu merupakan minggu orientasi. Semua pelajar berkumpul di dewan utama. Sesi orientasi bermula dan tamat tepat pada pukul 12am.
Pengetua : dan sekali lagi saya ingatkan kamu semua supaya jangan merayau pada tengah malam. Jika ingin ke tandas,sila pergi berteman dan jika apa apa berlaku sila maklumkan kepada warden block kamu.
Semua pelajar bergerak ke bilik masing masing.
Pada pukul 3am.Farah terjaga dari tidur untuk pergi ke tandas,dia lantas mengejutkan Tira untuk temannya ke tandas.
Farah : Tira,teman aku pergi tandas jap weh.
Tira : ala kau ni.. tadi tak nak pergi kejap la aku nak tidur..
Farah : weh please la teman..
Tira : emm.. pergi la ajak Risya ke Fatin ke.. *sambung tidur*
Farah : ish kau ni.. *pergi ke katil Risya dan mendapat respon yang sama seperti Tira*Baru sahaja Farah ingin menoleh untuk pergi ke katil Fatin,Fatin sudah berada di belakangnya. Namun,Fatin kelihatan pelik kerana dia hanya menunduk ke bawah mengadap lantai.
Fatin : aku dengar kau nak pergi tandas.. nak aku teman?
Farah : emm.. betul ke kau nak teman ni? Kalau kau mengantuk,tak pe la aku pergi sorang.
Fatin : kau berani ke nak pergi sorang?
Farah : er..okayla kau teman aku kay. *tarik tangan Fatin ke tandas*Di tandas.
Farah : okay. Kau tunggu sini. Aku masuk jap. Kejap je. Kau jangan tinggalkan aku pulak.
Fatin : ye aku tak tinggalkan..Farah masuk ke tandas dan melepaskan hajat. Setelah berada di tandas selama lebih kurang 5 minit,Farah keluar dari tandas dan pergi ke sinki untuk membasuh tangan. Farah memulas kepala paip tapi dia merasakan seperti ada sesuatu memegang tangannya. Farah terkejut. Dia cepat cepat menarik tangannya dan cuba berfikir positif. Farah membasuh tangan dan membasuh mukanya.
Lalu memandang cermin........*maaf jika ada typo. semoga terhibur! Jangan lupa vote dan comment anda bakal diterima dengan hati yang terbuka*
YOU ARE READING
Asrama [Discontinued]
Horrorkisah tentang Farah,seorang pelajar tingkatan 4 yang sering diganggu makhluk halus di asramanya.